Barcarolle Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hmm. Det skumle er at det kan komme fler av de lånene. Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg tror det er lurt for deg å ta alle tipsene som kommer i denne tråden til deg. Først av alt, sett opp et budsjett over HVA DU BRUKER NÅ. Finn så ut hva du kan KUTTE UT. Det er alltid noe. Klipp så i to alle dine kredittkort og aldri se tilbake. Før du prøver deg på et forbrukslån anbefaler jeg deg å prøve hos familie og bekjente. Sjansen er stor for at di kan gi deg mye bedre vilkår enn en bank kan. Om du ikke har noen andre utveier vil jeg påstå det i de fleste tilfeller er lurere å samle alle smålånene til et. For det første så har du da bare et sted du trenger å svare til, du kan muligens spare penger på gebyr og andre "behandlingsavgifter" og renten kan ofte være lavere. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med noen som finner den beste renten for deg, som f.eks Centum Forbrukslån. De gir ikke ut forbrukslånene selv, men hjelper deg å finne de som tilbyr de beste vilkårene. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Jeg skal ikke ødelegge den elementære skolelæren eller ABC som det burde hete når det gjelder kredittkort, men kredittkort har endel fornuftige sider også bare man skjønner hvordan! Nevner her som: - Rabatter, f.eks. KASH med 5 % på alle bensinstasjoner. Andre kort også. - Mange gode forsikringordning (reise, ulykke, fritid o.l.) - Utlegg for jobb kan lettere betales ved å ha kreditt. - Når man har flere hundre tusen utbetalt i året på lønnskontoen så kan 40-50 dagers kreditt gi en "rentebuffer" som gir gevinst for deg (opptil 7 % på innskudd hos enkelte banker nå). Men, ja et veldig viktig men, hele regnstykket forutsetter nemlig at man betaler før betalingsfristen går ut. Så jeg anbefaler alle å ha kredittkort hvis de skjønner seg på hva som er optimal bruk. Endret 5. november 2008 av Spartan Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Kudos til deg for visdomsord, Spartan. Dessverre så er det jo slik at alt som KAN misbrukes, SKAL misbrukes her i verden! : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå