NevroMance Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hei. På studentbyen brukes det IEEE 802.1X for autentisering. Jeg og kjæresten har derimot en maskin for mye i forhold til antall uttak, og hadde derfor planer om å sette opp en kablet router uten DHCP, siden trådløst og DHCP ikke er lov å bruke der. Jeg har fra før en Linksys WRT54GS router, og lurte på om denne kunne bruke IEEE 802.1X for å autentisere seg opp mot serveren til sio? Eventuelt hvordan. Hvis det er nødvendig laster jeg gjerne ned det som er nødvendig av formware til linksysen. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Ingen som har peiling på dette? Eventuelt hvilke routere som støtter IEEE8021X autentisering? Lenke til kommentar
ashore Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Ingen som har peiling på dette? Eventuelt hvilke routere som støtter IEEE8021X autentisering? Hva med en hub eller switch? Noen behov du ikke får dekket med det? http://www.usit.uio.no/it/studentbynett/maskiner.html Endret 23. august 2008 av ashore Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Man får jo kjøpt aksesspunkter. Og en Switch er jo best da. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Har bestillt en switch nå, så får bare vente på den. Hadde bare vært praktisk da jeg har en router fra før, men fant ut at det ikke gikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå