Gå til innhold

Airsoft/Paintball i Stavanger-området?

Galexon

Anbefalte innlegg

Hei

Har sett endel på youtube på videoer hvor folk driver med såkalt "Mil-sim", altså at de simulerer ekte krig med paintball eller airsoft. Jeg synes dette ser spennende ut. Jeg har prøvd vanlig paintball, og elsket det.

Derfor lurer jeg på om noen vet om noen airsoft/paintball-grupper som driver med slik mil-sim i Stavanger-området?

Gidder ikke så mye som tenke på å skaffe meg utstyr dersom jeg ikke vet at det kommer til å bli brukt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Sjekk litt på www.nasf.no ;)

Er du forresten med på dette selv? Har alltid syntes at dette virker spennende, men har aldri funnet noen til å spille med. Ingen av mine venner gidder bruke penger på det. Men jeg bruker gladelig 4000 kr på å ha det så morro som jeg ville hatt det med milsim:P

Lenke til kommentar
Jeg driver med airsoft selv ja ;) Nå har jeg en Tokyo Marui G36c som jeg holder på å oppgradere + en Tokyo Marui Glock 17 :)

Regner med at det er voksne mennesker som spiller dette? Altså personer over 18 år?

Jeg tenker litt på å være med. Har ingen venner som har lyst, men dersom det er en klubb i Sandnes, hadde kanskje det vært noe. Hvor mye penger synes du jeg burde brukt på mitt første gevær, dersom jeg får lyst til å begynne?

Er svært usikker. Jeg tenkte litt på en elektrisk MP5 til 1499,-.

Lenke til kommentar
Bestill fra hong kong! Billig å bra ;)

www.redwolfairsoft.com

www.gunnerairsoft.com

www.uncompany.com

www.wgcshop.com

Dæven! Nå ble jeg enda mer gira! :p Men jeg tenker på hvor stress det ville være i forhold til reklamasjon og slikt om produktet er fra Kina. Om jeg bestiller fra game-on, som er en norsk nettside, og som har sin fysiske butikk i Sandnes, 5 minutter fra hvor jeg bor, så er det lettere å få reklamert på varen. Dessuten er jeg nå i kontakt med en gjennom youtube som har den MP5'en jeg vurderer, hvis jeg skal begynne med sporten. Han sier at våpenet er bra, og at vennene hans sier det er vanvittig vondt å bli truffet av den. Det er vel hele poenget? :p hehe

Lenke til kommentar

De så riktig så bra ut flere av de airsoft-geværene på de sidene du linket. Spesielt Thompson:D

Men jeg har samtidig funnet to kandidater hos game-on.no. En mp5, og en fullmetall AG-3. Skal jeg spille Milsim, hadde det vært kult med en realistisk AG-3, ettersom dette er "hovedverktøyet" til den norske hæren:)

Lenke til kommentar

AG-3 er nok ikke det lenger ;) Det er byttet ut med et våpen som heter HK416 ..

Dette er et mye bedre våpen en ag3... Mindre kuler, men tåler mer + at det er mer effektivt ;)

Mye av det samme gjelder i airsoft versjonen også..

BTW: Merker du kan satse på er G&G, Tokyo Marui og Classic army... Er du interresert i noe annet, spør meg først, så kan jeg prøve å komme med komentarer ;)

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg elsker HK 416. Den eier AK-47 og burde ta dens plass som beste våpen. Uansett, jeg og lurer på om det er noen klubber og slikt rundt i Stavanger/Sandnes som driver med airsoft mil-sim. Og jeg blir gjerne med på noe airsoft action :). Jeg har en Ruger Super Hawk fra Umarex tror jeg, og skal kanskje skaffe meg en Jing Gong HK 416. Noen tanker på det siste der, NothinDoin? Jeg er ikke sikker på om jeg skal kjøpe det ser du...

Lenke til kommentar

Jeg elsker HK 416. Den eier AK-47 og burde ta dens plass som beste våpen. Uansett, jeg og lurer på om det er noen klubber og slikt rundt i Stavanger/Sandnes som driver med airsoft mil-sim. Og jeg blir gjerne med på noe airsoft action :). Jeg har en Ruger Super Hawk fra Umarex tror jeg, og skal kanskje skaffe meg en Jing Gong HK 416. Noen tanker på det siste der, NothinDoin? Jeg er ikke sikker på om jeg skal kjøpe det ser du...

Bushmaster ACR er bedre enn HK 416 og kommer nå inn i det amerikanske militæret.

DET er verdens beste våpen.

Håper den kommer i softgun snart.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Bushmaster ACR er bedre enn HK 416 og kommer nå inn i det amerikanske militæret.

DET er verdens beste våpen.

Håper den kommer i softgun snart.

Jeg må sjekke den opp på youtube: Oh yea. Nice. Jeg liker utseendet til HK bedre, men dette er et veldig simpelt, presist og utholdende gevær. HK blir ikke opphetet da, hvordan er det med denne?

Endret av aronmustang
Lenke til kommentar

AG-3 er nok ikke det lenger ;) Det er byttet ut med et våpen som heter HK416 ..

Dette er et mye bedre våpen en ag3... Mindre kuler, men tåler mer + at det er mer effektivt ;)

Mye av det samme gjelder i airsoft versjonen også..

BTW: Merker du kan satse på er G&G, Tokyo Marui og Classic army... Er du interresert i noe annet, spør meg først, så kan jeg prøve å komme med komentarer ;)

Jeg elsker HK 416. Den eier AK-47 og burde ta dens plass som beste våpen. Uansett, jeg og lurer på om det er noen klubber og slikt rundt i Stavanger/Sandnes som driver med airsoft mil-sim. Og jeg blir gjerne med på noe airsoft action . Jeg har en Ruger Super Hawk fra Umarex tror jeg, og skal kanskje skaffe meg en Jing Gong HK 416. Noen tanker på det siste der, NothinDoin? Jeg er ikke sikker på om jeg skal kjøpe det ser du...

Lenke til kommentar

OT: Bare for å kommentere litt? Har du noen gang skutt med en HK416 før eller baserer du utsagnet om "beste våpenet" på youtube klipp? Vil vel egentlig si at det ikke finnes noe som heter "Beste våpen" siden da hadde vel alle brukt det og bare det? Grunnen til at det finnes så mange forskjellige våpen er jo fordi det finnes så mange forskjellige roller til alle sammen. Kan Bushmaster ACR skyte .50 cal ut over 2km? Ikke? Nei, da er vel kanskje Barret verdens beste våpen da? Kan Barret brukes effektivt i SIBO? Nei, kanskje MP5 er best. De aller fleste våpen har sine sterke og svake sider som kan gjøre de til de beste i sin klasse, men det finnes ikke noe som Beste våpen.

og ja HK416 er langt i fra perfekt, selv om den er veldig bra. /OT

Jing Gong er et kinamerke og som alle andre kinamerker i airsoft så har de en tendens til å ikke funke eller slutte og funke ganske fort. Det finnes unntak, vet om folk som har hatt sine i 2 år uten problemer, men det er sjeldent. Positive er at de er kjempebillige og det koster ikke mye å bare kjøpe en ny. Jeg foretrekker heller å kjøpe en kvalitets softgun til prisen av kanskje 3 kinakloner og være fornøyd, enn å kjøpe 3 kinakloner fordi de stadig går i stykker. Ta en kikk på G&P, King Arms, KWA, G&G eller VFC sin E-serie for rimelige og bra softguns.

BTW. ACR er på vei i softgun ja, men den ekte må ha release først.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar

Det du sier om at alle ville brukt det er nok feil, selv om det er verdens beste våpen. Jeg mener, tenk på alle Somalierene og Irakerne som ikke har råd til å kjøpe den. Forresten, TAC 50. er bedre enn M82/95/107. Rifla har verdes rekorden på distanse og drep. Hvis man kan si det sånn. Den drepte en mann på 2463 meter, bare for å nevne det. Det stemmer hundre prosent det du sier om at alle er gode innen sine felt, men det finnes våpen som kan strekke seg litt inn i alle disse feltene, som HK 416. Den er presis, så den kan brukes som en "marksman rifle". Dvs. at den kan trefe og drepe mål på rundt 400-500 meter. Ikke en sniper, men brukbar til noe lignende. Den er kort, så den kan brukes til SIBO, og den jammer aldri.

Uansett. Du nevner ikke Tokyo Marui blant merkene? De er jo dyre, og de er noen, hvis ikke DE mest politelige softguns innen bransjen. De skyter ikke veldig hardt heller da. Jeg skal ta en titt på de merkene du nevnte. Hvilken anbefaler du mest? Utenom G&G.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt noen jams i HK416 så vil ikke si at den aldri jammer, men skjer ikke så ofte nei. Dobbelmating som regel. Tokyo Marui er pålitelige ja, spesielt for prisen, men jeg vil fortsatt anbefale de andre merkene. Tokyo Marui har jo faktisk oppgradert noen modeller nå, selv om de ligger litt høyt i pris. De eldre modellene deres er jo veldig mye plast og innmaten er jo litt svak hvis du har planer om å oppgradere. Hvis du ikke rører innmaten vil de dog "aldri" dø.

Hva jeg vil anbefale kommer litt an på hva slags modell du skal ha. G&P, King Arms og VFC har veldig bra kvalitet på ytre detaljer. King Arms modellene kommer jo også med King Arms hopup som standard, som de aller fleste bytter til når de kjøper ny hopup. G&P sin bør byttes ut, VFC sin er helt kurant. God innmat i alle egentlig, men er veldig fornøyd med stock innmaten til King Arms, har kun byttet ut ledningsnettet. Hvis du ikke bryr deg noe særlig om markings og slikt så har KWA veldig god innmat som tåler det aller meste. G&G lager veldig fine MP5er og LR300. Sånn teknisk sett så ligger de alle sammen ganske likt, med noen styrker og svakheter så det hele kommer litt an på om du finner en modell du liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...