Gå til innhold

hør på en sang og skriv et dikt/tekst

Anbefalte innlegg

sangene jeg hørte på er fra albumet how the west was lost og er laget av Amerikanske indianere.

dette er min poetiske skriveri skrev om hva jeg følte da jeg hørte på musikken

(ps.. skriv gjerne hva du likte om diktet/teksten som er skrevet av andre)

HVA ER EN HELT?

En helt kan ikke defineres etter antall bragder, men etter hva han har gjort.

De som redder et liv uansett om det er venn heller fiende kan og vil kalles en helt, men de ekte heltene er ikke de som er blant hos, men de som ofret livet for andre, og ligger ved slagmarkens øde. De som er blitt glemt hedres med og uten navn, Men ikke alle helter er hedret i andres øyner men heller ikke glemt av dem, men hva er selve essensen av en helt? Er det å redde et liv? heller Er det å ofre sitt eget? De som ligger i skytegraven under skuddenes dødbringende skrik og ber for sitt liv men allikevel kjemper for fedrelandet kan kalles en ekte heltedåd, de som verdsetter sitt eget liv men fornekter det, kjemper for gjevest. Mannen som vet at han ikke får se han's kjære igjen, men kjemper for andre som ikke tør heller kan, er den rette blant dem som fortjener tittelen en sann helt. Men blant alle helter er det de som døde i slagmarken som har den ene og sanne rett til å bli hedret og husket i all evighet, ingen er nevnt men heller er ingen glemt.

skrevet av Ole M Svendsen

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...