Gå til innhold

Trenger jeg ny strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal oppgradere pcen min og skal sette inn nytt hovedkort og prosessor.

Jeg lurer på om jeg også my kjøpe ny strømforsyning eller om min gammle holder.

Gammelt hovedkort Abit an-52

Gammel prosessor AMD Athlon 5600+

Nytt hovedkort Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Ny prosessor AMD Phenom

Strømforsyningen jeg har er på 400 W. Pcen kjører fint med 400 W nå, men må jeg bytte den ut med tanke på at de nye delen tar mer strøm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vet vi ikke uten at du gir resten av spesifikasjonene også, dvs skjermkort, antall harddisker etc. Særlig skjermkort er av betydning.

Men i og med at Phenom 9850 har en TDP på nesten det dobbelte, er det stor sannsynlighet for at PSU-en din er i svakeste laget.

Lenke til kommentar
Det vet vi ikke uten at du gir resten av spesifikasjonene også, dvs skjermkort, antall harddisker etc. Særlig skjermkort er av betydning.

Men i og med at Phenom 9850 har en TDP på nesten det dobbelte, er det stor sannsynlighet for at PSU-en din er i svakeste laget.

OK, da blir det nok ny PSU. Har forresten ett xfx geforce 8600 GT og en hardisk + en ekstern hardisk

Lenke til kommentar
Faktisk vil trolig din 400 Watts PSU holde pga at du har et såpass lavtytende skjermkort.

Men oppgradering av skjermkortet vil knapt være mulig, da kommer du for nær grensa.

Ok, takk for svar. Tror jeg kjøper ny PSU så jeg har hvis jeg bestemmer meg for å oppgradere skjermkortet engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...