ziper Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 jeg tokk og oppdaterte min wrt54gl til dd-wrt v24 sp1 men den vil ikke dele internettet, jeg får koblet til den både på tråden og trådløs så den funker. hvis jeg kobler meg opp på modemet så funker Internett så vi har nett. så det jeg lurer på om det er noen innstillinger som jeg må gjøre? før trådløs ruteren så står det en ruter/modem fra Telenor. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Sjekk at du ikke har samme adresse på internettporten og LAN (f.eks 192.168.1.1) Lenke til kommentar
ziper Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) hmm det var rart for Telenor modemet bruker ikke 192.168.1.1 men jeg prøvde nå for sikkerhets skyld og bytte den trådløse sin ip til 192.168.10.1 og det funket. et annet problem som jeg oppdaget når jeg holdt på med dette var at ipconfig ikke funker lenger, når jeg skriver ipconfig i cmd så får jeg bare "ipconfig gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil." jeg kjører vista 64bit hvis det har noe og si. edit: jeg fikk ipconfig problemet løst med og skrive i cmd "cd C:\windows\system32" skriv "dir i*" eller "dir ipconfig*" Endret 18. august 2008 av danroger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå