Gå til innhold

Skarpt fra Viewsonic


Anbefalte innlegg

Aiai! Dette høres bra ut! Har gode erfaringer med ViewSonic sine gamle CRT-skjermer, men ingen erfaring med LCDene deres. Nå er jeg på utkikk etter en 22-tommer med "lav" oppløsning som jeg kan bruke som ekstern skjerm til min bærbare. Denne høres ut som om den er midt i blinken! Må lete opp noen tester og se hvordan den er sammenliknet med Samsung 226BW eller hva den nå het..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud så tragisk å oppgi 22000:1 i kontrast.

 

Om noen gidder å grave opp hvilket panel som blir brukt, så post det gjerne. Er vel et standard TN-panel. Helt grei pris dog.

 

Likevel, man får jo S-PVA på 22" også, så jeg vet ikke helt (Lenovo har vel en billig en med ikke så altfor imponerende styreelektronikk, mens Eizo har en litt dyrere).

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Akkurat ikke FullHD, hva er vitsen?

 

Erhm, du kan vise fullhd filmer på en skjerm som har lavere oppløsning enn den en FullHD film har.

 

Såklart, hvis du ikke setter kvalitet i fokus.

 

Okok jeg sier ikke at det blir forjævli dårlig bilde, men skareværra så skareværra!! :) Så for min del "ska re værra" 1080 +

 

Blir på ingen måte dårligere bilde.

Lenke til kommentar
Akkurat ikke FullHD, hva er vitsen?

 

Erhm, du kan vise fullhd filmer på en skjerm som har lavere oppløsning enn den en FullHD film har.

 

Såklart, hvis du ikke setter kvalitet i fokus.

 

Okok jeg sier ikke at det blir forjævli dårlig bilde, men skareværra så skareværra!! :) Så for min del "ska re værra" 1080 +

 

Blir på ingen måte dårligere bilde.

 

Blir jo dårligere bilde, når man krymper oppløsningen?

 

Når filmen ikke passer den native oppløsningen på skjermen, så blir det jo piksler som "deles".

 

Ikke at det er snakk om noe veldig voldsomt kvalitetstap her, men når det er så lite om å gjøre, synes jeg generelt den oppløsningen er tåpelig. Men tydeligvis bare jeg som er irritabel perfeksjonist her :p

Lenke til kommentar

Nå kommer jo de fleste dataskjermer i 16:10 og ikke i 16:9 heller.

FullHD er gjerne spesifisert som 1920x1080 (16:9), som er et forhold på 1,78:1 men de kommer vel oftere i 1,85:1..

 

Jaja, litt unyttig HD-info der, men der ligger altså grunnen til at skjermene her er "nesten 1080p, men ikke helt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...