TCRW Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Regulering er ikke noe problem. Du blir øm i tennene, ja, men det er avhengig av hvor "fucket opp" de er. Jeg har to tenner tannlegene ikke visste om de klarte å få de på plass. Og vær glad du ikke har en plate som skal forebygge overbitt, den kan ikke tas av og mat samler seg oppi. Uff... Den platen du har høres ikke god ut! Glad jeg er ferdig med regulering! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg har hatt regulering i tre år og gom i et år nå. Jeg fikk ikke velge farge. Jeg måtte trekke fire tenner, to før og to mens jeg hadde regulering. Det er ikke så ille akkurat å få den på, men jeg husker bare altfor godt hvordan det var å vende seg til det. Vær forberedt på lange netter når det klør og føles som om noen konstant presser tennene dine så hardt dem kan inn i kjeften på deg. De fire første dagene levde jeg på grøt, yoghurt og tomatsuppe. Og etter at du har fått regulering går det en til to måneder for hver gang du må tilbake og stramme. Smerten er mye større og mer langvarig når du har strammet. Og nå når du har forbannet tannlegen og alt annet mellom himmel og jord og tror det ikke blir verre begynner du å få blemmer. Av og til stikker den spisse bøylen bak i kinnene dine og lager vonde sår. Dermed er det utrolig pinefullt å spise, snakke og pusse tennene. Du kan få noen gelegreier å sette på så det ikke stikker, men de hjalp lite for min del. Løsningen ble for meg å sette på vingummi så lenge de ville sitte der. Jeg ønsker ikke å skremme deg mer enn nødvendig, men vær forberedt på blod og tårer. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg fikk velge farge og valgte hvit. men fikk ikke ha det nede. Siden jeg valgte hvit betyr det at de ikke kan stramme den like mye hver gang jeg er der, altså det gjør ikke vondt ¨å stramme i det hele tatt. Har aldri hatt noe vondt i det hele tatt. Og trengte ikke å leve på youghurt og grøt de første dagene. men siden de ikke strammer den så mye betyr det at jeg må ha den lengre. Men det er vedrt det siden den nesten ikke synes^-^ Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg fikk velge farge og valgte hvit. men fikk ikke ha det nede. Siden jeg valgte hvit betyr det at de ikke kan stramme den like mye hver gang jeg er der, altså det gjør ikke vondt ¨å stramme i det hele tatt. Har aldri hatt noe vondt i det hele tatt. Og trengte ikke å leve på youghurt og grøt de første dagene. men siden de ikke strammer den så mye betyr det at jeg må ha den lengre. Men det er vedrt det siden den nesten ikke synes^-^ Hvis den ikke synes så er det ikke noe problem nei... Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ikke for å være negativ, men rett etter jeg satt på reggisen spiste jeg pizza uten problem, men seff, det var jo vondt, men herre, droppe skolen??? Og, det blir værre dagene derpå, da kan man faen ikke ha igjen kjeften! Gled deg til du er ferdig med dritten! Hilsen gutt ferdig med reggis ^^ Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ikke for å være negativ, men rett etter jeg satt på reggisen spiste jeg pizza uten problem, men seff, det var jo vondt, men herre, droppe skolen??? Og, det blir værre dagene derpå, da kan man faen ikke ha igjen kjeften! Gled deg til du er ferdig med dritten! Hilsen gutt ferdig med reggis ^^ Rett etter at du satte regissen på kan det vel ikke være, siden limet må tørke noen timer.. Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jo, en time elns etter var jeg på restaurant å spiste pizza... Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jo, en time elns etter var jeg på restaurant å spiste pizza... Ja vel! Høres høyst bemekningsverdig ut! Da jeg fikk det på for en god del år siden måtte jeg vente med og spise på ca. 4 timer, og drikke ca. 2 timer elns. Menmen, ting er vel kanskje forskjellig fra sted til sted og lim til lim... Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jo, en time elns etter var jeg på restaurant å spiste pizza... Ja vel! Høres høyst bemekningsverdig ut! Da jeg fikk det på for en god del år siden måtte jeg vente med og spise på ca. 4 timer, og drikke ca. 2 timer elns. Menmen, ting er vel kanskje forskjellig fra sted til sted og lim til lim... Heh, ja spørs det. Husker ikke at han nevnte lim en gang jeg. Men han brukte sånn greie som spruta luft elns sånn at det tørka med en gang Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ja, jeg kunne også ha spist pizza rett etter jeg fikk den på. Kunne spist mursteiner også jeg. nemo problemo. Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg vet ikke om jeg hadde klart å spise moste greier! Blir så kvalm Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ja, jeg kunne også ha spist pizza rett etter jeg fikk den på. Kunne spist mursteiner også jeg. nemo problemo. Da må dere ha fått på et annet hurtigtørkende lim enn det jeg fikk. At du kunne spist murstein høres enda verre ut..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå