TheNarsissist Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hei, på mandag skal jeg få reggis. Men sist jeg var hos tannlegen fikk jeg ikke mye info. Så jeg lurer på hvor lang tid det tar å ta på regulering. Har du bedøvelse? Gjør det vond? Gjør det vondt etter de har tatt den på. Kan man drite i skolen den dagen man ska ta det? Vet også at man kan velge farger. Kan man velge en egen farge kombinasjon? Som fks Rødt. vitt og blått? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Her er et råd.... Kjøp masse av dette: Helst for 6mnd, fordi dette kommer til å være maten din 5 dager fremover... Lykke til! Vaio Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hei, på mandag skal jeg få reggis. Men sist jeg var hos tannlegen fikk jeg ikke mye info. Så jeg lurer på hvor lang tid det tar å ta på regulering. Har du bedøvelse? Gjør det vond? Gjør det vondt etter de har tatt den på. Kan man drite i skolen den dagen man ska ta det? Vet også at man kan velge farger. Kan man velge en egen farge kombinasjon? Som fks Rødt. vitt og blått? Hei! Tid: Det å ta på regulering tar ikke så veldig lang tid. Ca. 20 min pr. rad. (Med rad tenker jeg på over- og underkjeve) Bedøvelse: Nei. Ingen bedøvelse. Overhodet ingen grunn til det. Ikke vondt mens de tar den på. Men etterpå... Du må nok regne med at det kan være vondt i ca. 4 dager etterpå. Vondt og vondt da, men iallefall relativt ømt.. Noen reguleringstannleger gir deg nok valgmuligheter når det gjelder farge og kombinasjon. Anbefaler yoghurt, suppe, most banan osv... Lykke til,- og vær tøff! Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Det gjør ikke vondt å sette det på, men i etterkant gjør det rimelig vondt. Vær forsiktig med hva du biter tennene i! Men bare bit tennene sammen (eller ikke ) og stå på så lenge det varer, resultatet er verdt det! Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Det som gjør vondt er når de strammer de, å lime de på er ikke vondt. Gratulerer med regulering, det er verdt det! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Strammingen helt på slutten er det som gjør vondt. Du kommer til å være øm i tennene i alt fra en til fem dager etterpå avhengig av hvor mye tannlegen strammer etc. Mat som anbefales er suppe, youghurt, grøt og det meste annet som ikke krever tygging. Unngå for all del tyggis, karameller og andre seige/harde ting. Og en ting du kommer til å merke er at det er meget vanskelig å pusse tennene med tannregulering på. Kjøp deg gjerne en slik tynn solobørste (tannbørste med en rund, tynn samling børstehår. Disse kommer til mellom "skinnene" på reguleringen. Og til slutt, alltid gjør som tannlegen befaler. han vet best. Lykke til! Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Strammingen helt på slutten er det som gjør vondt. Du kommer til å være øm i tennene i alt fra en til fem dager etterpå avhengig av hvor mye tannlegen strammer etc. Mat som anbefales er suppe, youghurt, grøt og det meste annet som ikke krever tygging. Unngå for all del tyggis, karameller og andre seige/harde ting. Og en ting du kommer til å merke er at det er meget vanskelig å pusse tennene med tannregulering på. Kjøp deg gjerne en slik tynn solobørste (tannbørste med en rund, tynn samling børstehår. Disse kommer til mellom "skinnene" på reguleringen. Og til slutt, alltid gjør som tannlegen befaler. han vet best. Lykke til! Å pusse tennene med reguleringen på var aldri noe stort problem for meg.. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Rett i koppen pasta og nudler er reguleringens beste venner! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Da er det 4 timer siden jeg satt på gegulering. Og det er HELTS for jvvlig vondt og ømt. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Føler meg deg, bare vær forsiktig og ikke bit i noe unødvendig hardt, best å leve på litt bløte ting mens det står på som verst. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Da er det 4 timer siden jeg satt på gegulering. Og det er HELTS for jvvlig vondt og ømt. Og verre vil det bli de neste 4 dagene.. Ingen tvil om det. Men du må bare være sterk og holde det ut..! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Dette er helt for jævlig. ble hjemme fra skolen idag. Det er drit vondt. smertestiller, hjelper nesten ingen ting. Vet noen om det finnes noe bedøvelse og få kjøpt på apoteket? Lenke til kommentar
Melodramatic Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Du kan jo snakke med legen og høre om du kan får skrevet ut resept på litt sterkere smertestillende. Har du fått bare oppe eller nede, eller begge? Du må jo nesten ha stramt noe jævlig både i over og underkjeven om du har så vondt at du ikke kan gå på skolen.. Husker jeg hadde en time fri for å få satt på regulering, og ble sendt rett på skolen igjen etterpå.. Samme gjalt etter stramming. Det er veldig vondt til tider, men den dagen du er ferdig og reguleringen taes av har du glemt alt. Man føler seg helt tom i kjeften og bare går og gliser til segselv i speilet. Deilig! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Er det virkelig så vondt at du må ha smertestillende? det tror jeg at jeg aldri har hørt om før... Prøv å spis et eple! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Du må jo nesten ha stramt noe jævlig både i over og underkjeven om du har så vondt at du ikke kan gå på skolen.. Nå er det noen som dropper skolen bare de har litt vondt i magen, særlig når man går på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Når jeg hadde regulering spiste jeg akuratt det jeg ville. Ingen ting som skjedde... men dere som foreslår supper og slikt, dere snakker kanskje om de første dagene? Endret 26. august 2008 av DSG Lenke til kommentar
Melodramatic Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Når jeg hadde regulering gikk det med noen ibux ja. Men ikke noe reseptbelagt. Det kommer nok litt ann på hva som "må gjøres" inni der, og også litt på hvor empatisk tannlege man har. Jeg hadde regulering på både over og underkjeven, og en småsadistisk tannlege. Men det er vel 7-8 år siden nå, så jeg innbiller meg at enkelte metoder har blitt skiftet ut, og det er litt mindre smertefullt. To av mine nevøer har nettopp fått av sine, og de sier at det faktisk ikke var særlig vondt. Men de har hatt en veldig snill tannlege vet jeg. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Har fått oppe og nede. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Når jeg hadde regulering spiste jeg akuratt det jeg ville. Ingen ting som skjedde... men dere som foreslår supper og slikt, dere snakker kanskje om de første dagene? Ja, når vi snakker om suppe og sånt så er det de første dagene ja! Ingen må spise/drikke suppe i to år vet du.. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Regulering er ikke noe problem. Du blir øm i tennene, ja, men det er avhengig av hvor "fucket opp" de er. Jeg har to tenner tannlegene ikke visste om de klarte å få de på plass. Og vær glad du ikke har en plate som skal forebygge overbitt, den kan ikke tas av og mat samler seg oppi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå