almeraldo Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hei Jeg har en Western Digital My Book Pro Edition 500GB USB2.0/Firewire 800 som har tatt kvelden. Det kommer bare en jevn, lav klikkelyd fra den når jeg skrur den på. Antar at det er lesehodet som har hoppet ut, eller noe lignende. Er det noen som kan tenke seg en måte jeg kan redde data fra den likevel? Takknemlig for all respons. Almeraldo Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Nå spørs vel det hvor viktige dataene er og om du har sikkerhetskopier av disse. Hvis det står om livet og du ikke har dataene andre steder, så skal du ikke gjøre noe selv - da kan du gjøre vondt verre. Bruk ibas f.ex. Er det snakk om mindre viktig data, så kan du jo først prøve å demontere den (du mister seff garantien da) og ta ut selve disken for å så sette den inn i en annen maskin (stasjonær pc med ledig ide eller sata kontakt) og forsøker å starte den opp derfra. Eventuelt kan du prøve å legge disken i fryseren for å prøve å berge dataene som ligger der når disken er kald. Lenke til kommentar
almeraldo Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Nå spørs vel det hvor viktige dataene er og om du har sikkerhetskopier av disse. Hvis det står om livet og du ikke har dataene andre steder, så skal du ikke gjøre noe selv - da kan du gjøre vondt verre. Bruk ibas f.ex. Er det snakk om mindre viktig data, så kan du jo først prøve å demontere den (du mister seff garantien da) og ta ut selve disken for å så sette den inn i en annen maskin (stasjonær pc med ledig ide eller sata kontakt) og forsøker å starte den opp derfra. Eventuelt kan du prøve å legge disken i fryseren for å prøve å berge dataene som ligger der når disken er kald. Glimrende - råd nr 1 fungerte! Takk for hjelpen! Almeraldo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå