Gå til innhold

Live Messenger 9 rykker nærmere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg holder meg til bedre MSN-klienter enn det Microsoft klarer å lage.
Noen eksempler? Skulle gjerne tenkt meg et bedre valg.

Jeg brukte en stund aMSN men skiftet for et års tid siden over til Pidgin da jeg synetes det hadde kommet seg bra siden forrige gang jeg prøvde det (under det tidligere navnet GAIM).

Men det er bare en måte å finne den som passer best for deg. Finne det ut selv. Ta f.eks en grovsortering ved å lese om egenskaper på linken under og prøv ut de mest aktuelle.

Wikipedia: Comparison of instant messaging clients

NB. Noe av infoen er litt utdatert så det kan hende noen ting er bedre enn det som står der.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har egentlig ikke prøvd ut noe annet enn MSN / Live Messenger ettersom med A-Patch / Mess Patch får jeg bort meste av driten og konfigurerten veldig slik som jeg vil ha den, samt med Messenger Live! Plus addon så byr den på veldig mange gode og fine muligheter og funksjoner, samt grensesnittet er veldig oversiktelig og greit.

Hvordan er det med disse andre alternativene?

Har de mulighet for web-cam og slike ting?

Hvordan ligger det an med funksjonaliteten på disse sammenlignet med Live Messenger?

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har egentlig ikke prøvd ut noe annet enn MSN / Live Messenger ettersom med A-Patch / Mess Patch får jeg bort meste av driten og konfigurerten veldig slik som jeg vil ha den, samt med Messenger Live! Plus addon så byr den på veldig mange gode og fine muligheter og funksjoner, samt grensesnittet er veldig oversiktelig og greit.

Hvordan er det med disse andre alternativene?

Har de mulighet for web-cam og slike ting?

Hvordan ligger det an med funksjonaliteten på disse sammenlignet med Live Messenger?

Eneste MSN klienten utenom Live Messenger som støtter Webcam som jeg har testet er aMSN. Jeg har brukt lite webcam, men når jeg testet det på den bærbare fungerte det greit i aMSN. Men som sagt, selv sliter jeg med stabiliteten når jeg bruker den. Kan selvsagt være det er noe med oppsettet mitt, som gjør at det ikke fungerer optimalt.

Lenke til kommentar
En annen ting som er nytt i wlm9, er at du kan logge på flere steder samtidig. Så sant du har wlm9 på alle maskinene da. Jeg kan f.eks være pålogget hjemme og på jobb samtidig. Da kommer samme beskjed opp på alle maskinene.

Jeg klarer ikke helt skjønne nytteverdien i den. Jeg har jo chathistory i vinduet når jeg logger meg på, uansett pc. Og da ser jeg jo den eventuelle sammenhengen med forrige samtale uten problemer. Men mulig det er et nytteområde jeg ikke ser her?

Lenke til kommentar
En annen ting som er nytt i wlm9, er at du kan logge på flere steder samtidig. Så sant du har wlm9 på alle maskinene da. Jeg kan f.eks være pålogget hjemme og på jobb samtidig. Da kommer samme beskjed opp på alle maskinene.

Jeg klarer ikke helt skjønne nytteverdien i den. Jeg har jo chathistory i vinduet når jeg logger meg på, uansett pc. Og da ser jeg jo den eventuelle sammenhengen med forrige samtale uten problemer. Men mulig det er et nytteområde jeg ikke ser her?

Ser ikke helt nytteverdien jeg heller. Men det er hvertfall en funksjon da...

Lenke til kommentar

Dette er kjempenyttig for meg. Har hatt det på Google Talk i evigheter. Da kan jeg være pålogget på den stasjonære hjemme, logge på på skolen, logge av på skolen og fortsatt være pålogget hjemme. Nå blir man jo frakoblet, og mister evnt. beskjeder. Sikkert ikke det viktigste for dere, men viktig for meg.

Lenke til kommentar

Dette er kjempenyttig for meg. Har hatt det på Google Talk i evigheter. Da kan jeg være pålogget på den stasjonære hjemme, logge på på skolen, logge av på skolen og fortsatt være pålogget hjemme. Nå blir man jo frakoblet, og mister evnt. beskjeder. Sikkert ikke det viktigste for dere, men viktig for meg.

Offline messages?

Lenke til kommentar
Fungerer utmerket hos meg, uten at jeg får med noe reklame eller liggende av noe slag :)

Men Messenger Plus! Live så får du valget om du vil ha med "sponsor reklamen" under installasjonen faktisk, så er bare å velge nei :)

ja jeg vet det, men vi tok en test for et par år siden og det var ikke spyware på maskinen før messenger plus ble instalert, men etterpå var det det, selv om vi hadde svart nei.... må si at det er veldig dumt siden jeg elsket plus så lenge jeg hadde det.

Lenke til kommentar
Fungerer utmerket hos meg, uten at jeg får med noe reklame eller liggende av noe slag :)

Men Messenger Plus! Live så får du valget om du vil ha med "sponsor reklamen" under installasjonen faktisk, så er bare å velge nei :)

ja jeg vet det, men vi tok en test for et par år siden og det var ikke spyware på maskinen før messenger plus ble instalert, men etterpå var det det, selv om vi hadde svart nei.... må si at det er veldig dumt siden jeg elsket plus så lenge jeg hadde det.

Aldri hatt noe som helst i nærheten av "spyware" i sammenheng med msgplus. Og at det var for "et par år siden" sier vel kanskje litt også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...