Gå til innhold

Optimale OC settings asus a7v333+xp2400

Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke sette ned MP til 12 eller no i førsteomgang og FSB = 166/33 og så øke MP og FSB skritt for skritt å se hvor langt DU kommer med systemet ditt? tror det ville gitt deg mye bedre ytelse. Det er jo en forutsetning at du har Rev2.0 eller høyere på HK'et ditt.

Lenke til kommentar

revisjon 2.0 (hvis du putter i cdn kan du se det under motherboard information eller noe sånt) trengs bare for å kjøpe cpur med 166mhz fsb barton etc

Flash til siste bios, siden du har divider setter du fsb på 166 og mp på orginalhastighet=mp*166 så klokker du mp, hvis rammen henger med skal dette gå, da kan du prøve 200fsb

tror du må låse opp for å endre mp

Lenke til kommentar

Prosessor XP2100 TBred B

Ram Apacer PC2700 :(

Jeg startet med å sette MP til 10.(så jeg er sikker på at ikke CPU krangler)

FSB ble deretter økt gradvis.

Kjør en eller annen memory-benchmark (f. eks SiSoftSandra) til du er sikker på at Ram'en er stabil.

Med min billige "Rema1000" Ram havnet jeg på 169 før ting begynte å skjære seg.

Deretter er det bare å øke multiplier step for step til CPU-benchmarker/applikasjoner begyner å crashe.

Det tar faktisk ukesvis å finne de optimale innstillningene, men dette er noe av sjarmen med overklokking.

Jeg kjører nå maskinen på 14*165=2310MHz eller 15*160=2400MHz med 1.75 Volt på prosessoren.

Innrømmer at jeg er litt misunnelig på alle andre som har bedre HK og Ram enn meg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...