arnold_layne Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg har problemer med å få re-sizet bilder i Bibble. Bruker Output size instillingene på Misc tab'en, men samme hva jeg prøver får jeg kun orginalstørrelsen ut. Har prøvd å endre både scale, width, height med og uten fixed output DPI, men til ingen nytte. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg har problemer med å få re-sizet bilder i Bibble. Bruker Output size instillingene på Misc tab'en, men samme hva jeg prøver får jeg kun orginalstørrelsen ut. Har prøvd å endre både scale, width, height med og uten fixed output DPI, men til ingen nytte. Hmm - jeg gjør jo dette relativt ofte selv. Det eneste jeg gjør er å huke av for "Enable Output Scaling" (tror jeg det heter... er på jobb), og skrive inn ønsket oppløsning - deretter velger jeg normalt Save As, men det funker på samme måte om jeg sender til batch. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Save As ja, da funker det! Men ikke når jeg sender til batch. Merkelig. Men Save As får duge, det er ikke så ofte jeg resizer manuelt siden Smugmug heldigvis gjør en god jobb der. Takk for tipset! Lenke til kommentar
vlt Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Husk at innstillingene dine under Misc-tab'en kan overstyres av batch-innstillingene! Åpne innstillingene for den batch-køen du sender bildene til og sjekk Image Size under File-tab'en på høyresida. Der spesifiserer man hvor store bildene skal bli. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Aah, det er egne innstillinger der og ja, det visste jeg ikke. Takker og bukker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå