Gå til innhold

Reklamasjon på skjerm hos Netshop

Anbefalte innlegg

Jeg ønsket å reklamere på en skjerm jeg kjøpte hos netshop for 2.5 år siden, men jeg fant ikke orderen på sidene til netshop så jeg sendte en mail. Da fikk jeg dette til svar:

Hei Infocare er reparatør på ViewSonic skjermer.Ta kontakt med Infocare på 815 81 333 – Kl: 08.00 – 16.00Eventuelt kan du registrere selv på www.infocare.no Jeg har sendt deg fakturakopi på egen epost som du trenger for å få reparert din skjerm.

Jeg skal vel ha mulighet til å bare forholde meg til selger så syns det var rart de skrev dette. Jeg tenkte først å klage, men så kom jeg på at Infocare holder til bare noen få km fra der jeg bor. Så kansje det hadde vært mulighet for at jeg bare kunne ha levert den der istedenfor for å styre med å sende en pakke inn til netshop.

Det jeg lurer på da er om jeg mister noen rettigheter eller lignene hvis jeg går rett til Infocare istedenfor å gå igjennom netshop? Vil de evnt nekte å ta det på reklamasjon, men prøve seg på garanti og styr istedenfor?

Edit: Sendte mail til infocare og fikk besked om at jeg fikk ikke lov til å levere skjermen inn der. Så da er det like greit å bare sende den inn til netshop. Hva burde jeg skrive til dem?

Endret av tonna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet så skal det være mulig å bare forholde seg til selgeren istedenfor at jeg skal styre med InfoCare. Jeg vil reklamere på den fordi den plutselig døde for noen dager siden.

Om de reparerer skjermen, gir meg ny eller pengene tilbake er akkurat det samme så lenge jeg får meg en ny skjerm. Funker dårlig å bruke prosjektoren nå som sola står rett inn vinduet.

Endret av tonna
Lenke til kommentar

Etter loven trenger du ikke forholde deg til andre enn Netshop.

Siden Netshop uansett må sende skjermen til InfoCare har de gitt deg et alternativ som sparer deg noen dager i frakttid ved at du kan ordne med innsending til InfoCare selv.

Om du bestiller en garantiservice hos InfoCare vil de ordne med frakt direkte mellom deg og verkstedet, istedet for at du sender til Netshop, de sender til verksted, verksted returnerer til Netshop som så returnerer til deg.

Lenke til kommentar
Men er det en garantiservice jeg skal ha da? Er jo reklamasjon.

Du må krysse av for "garanti", selvom det er en reklamasjon. (De har ikke egen avkryssningsboks for "reklamasjon").

Dersom du får beskjed om at garantitiden er ute, så får du kontakte Netshop igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...