shormic Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Heisann, jeg har en 4 år gammel pc som har følgene drivere Manufacturer: FUJITSU SIEMENS Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz (2 CPUs) Memory: 1278MB RAM Hard Drive: 360 GB Video Card: ATI Radeon 9600 / X1050 Series Monitor: Plug and Play-skjerm Sound Card: SB Audigy 2 ZS Audio [4400] Skal da kjøpe et nytt grafikkort, ettersom jeg sliter med å kjøre nyere spill, og fikk høre at dette kortet er totalt ute å kjøre når det gjelder spill som er fra dette årtusenet. Jeg tenker på GeForce 8800GT med enten 256MB eller 512MB minne. Hva er forskjellen medminnet på kortet? Er kortet noenlunde lik eller bedre enn de andre komponentene, eller er det unødvendig mye bedre en de? Opptil hvor gode spill/resolution/shaders vil dette kortet kunne kjøre? Jeg planlegger å spille typiske LAN spill, som SWAT 4, Splinter Cell 3, Battlefield2, Serious Sam 2. Altså spill som ikke krever så altfor mye. Er spill som CoD 4 MW o.l. innen for rekkevidde med dette kortet? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Temperedzor Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Heisann, jeg har en 4 år gammel pc som har følgene drivere Manufacturer: FUJITSU SIEMENS Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz (2 CPUs) Memory: 1278MB RAM Hard Drive: 360 GB Video Card: ATI Radeon 9600 / X1050 Series Monitor: Plug and Play-skjerm Sound Card: SB Audigy 2 ZS Audio [4400] Skal da kjøpe et nytt grafikkort, ettersom jeg sliter med å kjøre nyere spill, og fikk høre at dette kortet er totalt ute å kjøre når det gjelder spill som er fra dette årtusenet. Jeg tenker på GeForce 8800GT med enten 256MB eller 512MB minne. Hva er forskjellen medminnet på kortet? Er kortet noenlunde lik eller bedre enn de andre komponentene, eller er det unødvendig mye bedre en de? Opptil hvor gode spill/resolution/shaders vil dette kortet kunne kjøre? Jeg planlegger å spille typiske LAN spill, som SWAT 4, Splinter Cell 3, Battlefield2, Serious Sam 2. Altså spill som ikke krever så altfor mye. Er spill som CoD 4 MW o.l. innen for rekkevidde med dette kortet? Takker for all hjelp Det du har er et agp kort, noe som betyr at du må kjøpe deg nytt hovedkort hvis det ikke støtter pci-express noe som 8800GT har. Så hvis jeg var deg, ville jeg undersøkt det Endret 18. august 2008 av Temperedzor Lenke til kommentar
shormic Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Takker for svar. Hvilke alternativer har jeg? Slik jeg ser det må jeg enten kjøpe et kraftig AGP kort, eller kjøpe både nytt hovedkort og PCI kort. Sapphire Radeon HD 3850 512MB Fikk høre i butikken at dette kortet kan kjøre alt til pc'en dør ut. Mamoz.no påstår at det eneste spesifikke jeg trenger er minst 1GB ram. Vil et hovedkort som støtter det jeg hadde (ATI Radeon 9600 / 1050X series) også støtte dette? Eller bør jeg likegodt kjøpe nytt hovedkort først som sist? Lenke til kommentar
Temperedzor Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Takker for svar. Hvilke alternativer har jeg? Slik jeg ser det må jeg enten kjøpe et kraftig AGP kort, eller kjøpe både nytt hovedkort og PCI kort. Sapphire Radeon HD 3850 512MB Fikk høre i butikken at dette kortet kan kjøre alt til pc'en dør ut. Mamoz.no påstår at det eneste spesifikke jeg trenger er minst 1GB ram. Vil et hovedkort som støtter det jeg hadde (ATI Radeon 9600 / 1050X series) også støtte dette? Eller bør jeg likegodt kjøpe nytt hovedkort først som sist? Hovedkortet ditt skal kunne støtte det kortet ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå