Lindsay Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Er det enklere og sette opp RAID med ubuntu server kontra debian? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Software-RAID er temmelig enkelt å sette opp uansett... med mindre det finnes noe fancy GUI-verktøy til Ubuntu (som du evt helt bombesikkert får kjørt på Debian også) spiller det ingen rolle om du velger Debian eller Ubuntu med tanke på dette... Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Du kan jo bruke webmin på både debian / ubuntu og de fleste andre distroer. Denne pakken gir deg mulighet til pek og klikk behandling av mdadm(software RAID). Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 jeg har et spørsmål til også og det er som følger: om jeg får feil på en disk kan jeg se hvilken disk i arrayet som er gåen da jeg ikke er bevandret i linux kommandoer på RAID?. Jeg har kjøpt inn spare disker som erstattninger Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Nja, den sier ihvertfall hvilke disker som er i arrayet, problemet er at hvis du ikke har tilegnet diskene en UUID, så kan dev navnet forandre seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå