Wubbable Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Som dere ser her, er minnebruken på 1.78GB: Problemet er at alle programmene til sammen tar kun rundt 700mb ram, så det jeg lurer på er hva som tar den ekstra GBen Dette har kun skjedd en gang før, og da hadde jeg vista... Bruker nå server 2008. Kan det være en minnelekasje fra en driver eller noe, og evt hvis det er det, hvordan sjekker jeg det? (Googlet litt, men fant ingenting brukbart) Og det er ikke kun taskmgr som tuller, systemet er ganske tregt når dette skjer... Kjører kun de vanlige programmene som jeg alltid kjører edit: Var visst µtorrent sin feil... Endret 18. august 2008 av Wubbable Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Helt normalt ... Lesestoff: http://www.codinghorror.com/blog/archives/000688.html Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Nei, det er en bug i windows sin write-caching... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Det er superfetch som bruker minnet ditt som cache. Og grunnen til at du ikke har dette i 2008 server er fordi der er Superfetch deaktivert. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Ubrukt minne er wasted minne... Treger pc'n din meir minne vil den frigjere meir. Min bruker 2.38gb med litt programmer oppe, (winamp, msn, firefox, par utforskere) Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Jeg pakker arkivet ut med winrar, mens utorrent også leser på filene: Minnebruken går helt opp, og ting går veldig tregt... Jeg stopper utorrent, og pakker ut med winrar: Alt er helt normalt... Og ja, jeg vet superfetch er av, sammen med godt over halvparten av alle de ubrukelige servicene som står på. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det er fordi det blir hardware interupts når disken accesseres fra to forskjellige programmer. Ingenting med Vista å gjøre. Om du ser på superfetch som ubrukelig tror jeg ikke du helt vet hvor viktig den er. Uten den vil du aldri dra full nytte av minnet ditt i Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå