MrVilla Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hei. Jeg har en sterk mistanke om at mitt ASUS P5B hovedkort har en del issues så jeg trenger et nytt kort. Noen som kan anbefale et godt og stabilt hovedkort til en E6600. Vil gjerne ha med støtte for Quad CPU. Trenger også GB LAN, minst 4 SATA, minst 1 ATA og RAID. Fint dersom det i tillegg har mulighet for å oppdatere seg via nettet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Full støtte for alle krav og 45nm CPU fra esken i tilegg Crossfire med 100% støtte og mulighet for å smekke inn en RAID kontroller om du vil ha skikkelig RAID: ABIT IX38 QuadGT. Ellers har du P45 fra Gigabyte og ASUS, ABIT har ikke levert noe her enda, hva som er hendt med deres kort er ukjent. Biostar har klokkemaskinen med sitt I45 også basert på P45 brikkesettet. P45 har dog ikke full Crossfire hastighet med to kort, noe som ikke betyr så særlig mye den dag idag men om du skal ha maskinen i noen år og du bare vil bytte GPU så er det absolutt å anbefale ett X38 eller X48. Gigabyte har også gode X48 hovedkort og ASUS har sin topp serie med sin Formula kort, mye glitter og lite stas men er topp modellen til ASUS og jeg er dessverre en som foretrekker topp modeller når det kommer til hovedkort grunnet BIOS støtten er som oftest på topp. Uansett, brikkesett messig er det Intel det går i her. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Hmmm.....har aldri hatt Abit, men jeg må si at det IX38 kortet du foreslo virket meget bra. Det var heller ikke så veldig dyrt og har gjort det veldig bra i en rekke tester ser det ut som. Takker for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå