Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC "hakker" hele tiden

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med pc'en. Har egentlig hatt problemet i lengre tid nå og skjønner ikke hvorfor. Det som er problemet er at pc'en hakker kan du si, altså hvert 30-40 sekund eller så hakker det med alt jeg gjør, uansett om jeg bare spiller av for eks. en sang og ikke kjører noe annet.

Jeg har prøvd en masse forskjellige måter for å sjekke om noe kan være galt.

Byttet ut hovedkort og skjermkort for et par dager siden, men det hjalp egentlig ikke. Problemet oppstår etter noen få rebootinger når jeg har installert windows (det vil si etter jeg har installert drivere). Jeg merker også når maskinen skal boote hakker det på load screen.

Hovedkort er helt nytt, skjermkortene er helt nye. Ram brikkene er ganske nye, prossessoren er en amd quad-core 9850, har også en raptor disk som jeg kjøre windows på (operativsystemet er windows vista home premium).

Jeg vil gjerne høre fra folk om noen har hatt lignende problemer eller har en løsning på dette. Har søkt rundt men finner ikke noe løsning på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har et problem med pc'en. Har egentlig hatt problemet i lengre tid nå og skjønner ikke hvorfor. Det som er problemet er at pc'en hakker kan du si, altså hvert 30-40 sekund eller så hakker det med alt jeg gjør, uansett om jeg bare spiller av for eks. en sang og ikke kjører noe annet.

Jeg har prøvd en masse forskjellige måter for å sjekke om noe kan være galt.

Byttet ut hovedkort og skjermkort for et par dager siden, men det hjalp egentlig ikke. Problemet oppstår etter noen få rebootinger når jeg har installert windows (det vil si etter jeg har installert drivere). Jeg merker også når maskinen skal boote hakker det på load screen.

Hovedkort er helt nytt, skjermkortene er helt nye. Ram brikkene er ganske nye, prossessoren er en amd quad-core 9850, har også en raptor disk som jeg kjøre windows på (operativsystemet er windows vista home premium).

Jeg vil gjerne høre fra folk om noen har hatt lignende problemer eller har en løsning på dette. Har søkt rundt men finner ikke noe løsning på det.

Dette ligner veldig på det som skjer på min PC, som er bare noen få måneder gammel. Som deg, har også jeg installert Windows på en Raptor disk, og for meg virker det som om denne går litt i rykk og napp samtidig som PC'n "hakker". Har lenge vurdert å installere Windows på en annen disk for å sjekke om problemet forsvinner...

Legger til at jeg kjører Vista Ultimate 64-bit, i tilfelle det har noen betydning.

Endret av AO-Edhunter
Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med windows versjonen, hvis det er det, så har jeg en annen vista versjon som jeg kan installere, men dog home premium det å. Jeg skal prøve å installere på en annen disk og koble raptor disken helt i fra systemet, har hørt det flere ganger at den liksom starter opp og stopper igjen, akkuratt som om du kobler fra strøm kontakten til den og setter den i igjen

Endret av Temperedzor
Lenke til kommentar
Tror ikke det har noe med windows versjonen, hvis det er det, så har jeg en annen vista versjon som jeg kan installere, men dog home premium det å. Jeg skal prøve å installere på en annen disk og koble raptor disken helt i fra systemet, har hørt det flere ganger at den liksom starter opp og stopper igjen, akkuratt som om du kobler fra strøm kontakten til den og setter den i igjen

Si fra hvis det virker, da må jeg prøve noe også.

Lenke til kommentar
Prøvd med et annet OS, windows XP, linux, whatev for å luke ut at det ikke er Vista som lager krøll?

Det er ikke vista, sjekka i går. Hadde bare raptor disken koblet til for å sjekke om det hakket noe da, noe som det ikke gjorde, vanligvis når jeg slår på pc'en og spiller av en sang begynner hakkinga etter 2 min. Det gjorde det ikke i går, men skal sjekke videre etter jobb i dag. Kan være at det er en av de andre harddiskene jeg har som lager problemet

Lenke til kommentar

Det ble visst ikke bra alikevell, hakker enda som det har gjort, så jeg skjønner ikke hva som kan være problemet. Kanskje det er quad-coren, det burde det ikke, men man vet aldri. Lurer på om jeg skal prøve å installere på nytt med en helt annen prossessor, selv om du ikke trenger det da. Jeg har testet litt med quad-coren, og det viser at den jobber mye mer på den ene coren når det hakker, da mener jeg mye mer, nesten fullt på den ene coren hele tia. Jeg må bare prøve litt mer og se, hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...