DurinVIII Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Heisveis, et lite spørsmål. Er det noen programmer som gjør det mulig å enkelt dele et bilde opp i 9 helt like store biter? Takker for svar. Endret 18. august 2008 av DurinVIII Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Photoshop kan gjøre dette. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Hm, ok. Noen andre, litt mer gratis, eventuelt litt mindre, programmer som også kan gjøre dette? Lenke til kommentar
Bango Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 paint og bare klipp ut det du vil ha og lim det inn der du vil ha det. mye stress da Lenke til kommentar
Mystogan Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg er ikke sikker på noen programmer, men GIMP er jeg 99% sikker på at kan klare dette. Det er gratis, og du kan laste det ned fra http://www.gimp.org/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Rasterbator Sett prikkstørrelsen til 0 så tror jeg du får det du ønsker. (Jeg har ikke prøvd programmet selv) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Jadå, Gimp kan gjere dette, men det er ikkje det enklaste. Usikker på kor godt det fungerer med Rasterbator, men dette skal visst vere fint for jobben. Endret 18. august 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Rasterbator gjorde nesten susen, men kvaliteten ble der desverre kornete og grov, og den ville heller ikke la meg velge 3x3. Så, er det noen som vet ca. hvordan man eventuelt gjør dette i Gimp? Lenke til kommentar
Mystogan Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Ved å dele bildet opp i 3x3, mener du da å legge inn streker slik at det blir et skille mellom dem, eller på en måte fjerne dem fra hverandre totalt. Litt dårlig forklart, men Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Jeg vil ha 9 forskjellige bilder. Endret 18. august 2008 av DurinVIII Lenke til kommentar
Mystogan Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Du kan vel kunne regne ut hvor mange piksler bildet er på, og så regne ut hvor stor hver del skal være, og hvor mye du må kutte vekk. Så kutter du vekk det antall piksler og lagrer på et annet sted. Så kan du bare gå tilbake eller åpne opp filen som den var, og begynne på neste bilde. Noen andre (enklere) måter vet jeg ikke om ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg venter egentlig bare på den personen som vet hvordan man ved hjelp av noen tastetrykk kan ordne dette her. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Vel, har pikselrunka i paint nå, men hadde jo vært fint om noen visste om en løsning. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg venter egentlig bare på den personen som vet hvordan man ved hjelp av noen tastetrykk kan ordne dette her. Sjekka du linken eg posta? Kan gjenta den:http://posterazor.sourceforge.net/ Vil ein gjere det i Gimp kan det kanskje vere greit å benytte seg av guider, saman med Guillotine. Gå til Image --> Guides --> New guide (by percent), velg Horizontal og 33%. Gjenta, for Horizontal, men med 67%. Gjenta, skift til Vertical, og la det stå på 67%. Gjenta, med Vertical, men endre til 33%. Ulempa med å bruke prosent er at ein ikkje kan ha desimalar, so det vert litt unøyaktig. Alternativet er å rekne ut pikselverdiane sjølv, og bruke Image --> Guide --> New guide for å få guiden på akkurat rett stad. No har du guider som har delt inn biletet i 9. Velg Image --> Transform --> Guillotine, og det vert automatisk laga 9 nye bilete, der kvar innheld ein av firkantane. So er det berre å lagre kvar enkelt. Lenke til kommentar
eivindw Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Følgende script i Gimp skal gi deg 3x3 grid. Da er det sikkert ganske greit å klippe opp etterpå: http://flashingtwelve.brickfilms.com/GIMP/...s-rule-grid.scm Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 picasa har denne funksjonen innebygd. ikke allverden med instillinger, men mulig den kan hjelpe deg. http://picasa.google.com/support/bin/answe...mp;answer=19534 Lenke til kommentar
Mystogan Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Dele opp bilde i 9 like store deler i PS: View -> New guide. Sett til 33,33% og 66,67% på henholdsvis vertical og horizontal. Så er det bare å klippe etterpå. Skulle iallefall tro GIMP hadde en liknende funksjon. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) View -> New guide. Sett til 33,33% og 66,67% på henholdsvis vertical og horizontal. Så er det bare å klippe etterpå. Skulle iallefall tro GIMP hadde en liknende funksjon.Du har tydelegvis ikkje lest heile tråden ... Redigert: Og det er endå enklare å gjere det i PS med slices og save for web. Endret 25. august 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå