alexhegg Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Noen som vet hvordan man slår av router delen på denne? for å bare bruke den som accesspunkt. Siemens gigaset Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Logg deg innpå den og slå av DHCP-LAN. Du kobler så en av lanportene til modemet. Lenke til kommentar
alexhegg Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Fant ikke noe DHCP LAN. Men DHCP server, er det det samme? Skal jeg koble fra feks lan1 på trådløs til lan1 på modem? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Fant ikke noe DHCP LAN. Men DHCP server, er det det samme?Skal jeg koble fra feks lan1 på trådløs til lan1 på modem? Ja det stemmer, grunnen til at jeg skriver DHCP-LAN er at du ikke skal blande det sammen med DHCP på WAN (internettportens innstillinger). Så DHCP server er den du skal slå av. Når du kobler nettverkskabel rett fra LAN til LAN vil modem dele ut ipadresser og router fungere som rent aksesspunkt (og switch). Det er forøvrig mulig å sette opp aksesspunktet med egen ipadresse. Du vil da ha tilgang til å endre kryptering og kanal i ettertid. Husk at adressen må være i samme subnett som modem (routermodem). F.eks 192.168.1.1 på routermodem og 192.168.1.2 på aksesspunktet. Endret 18. august 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå