da_pretender Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 kan vi ved bruk av AD finne ut 10 siste passord en bruker har hatt? jeg får ofte spørsmål at en bruker har glemt passord og da ønsker han samme passord igjen hvis en slik mulighet ikke finnes på AD, kan jeg bruke et annent program for å finne det ut? jeg er ganske ferk i bransjen og kjenner ikke til AD så mye. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 brukeren har glemt passordet, men ønsker det gamle passordet tilbake? hvorfor skal han ha tilbake passordet han har glemt da? men, uansett, jeg har aldri hørt at dette er mulig å få til, en stor sikkerhetsrisiko er det også hvis det er mulig. hvis brukeren vil ha passordet han har glemt som passord så kan jo du resette passordet så kan han selv bytte til det glemte passordet. Lenke til kommentar
da_pretender Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 grunn til dette er at første gang en bruker logger inn med et passord sync. han den med innloggingen til andre applikasjoner.. jeg kan resette hovedinnloggings passord men hvis jeg sitter og resetter passord til alle applikasjoner så tar det meg 10 mutter hver bruker Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 To ord, single sign-on! (evnt felles authentiseringsløsning). Gir du en bruker mange passord å holde styr på, gir du deg selv mye jobb med å resette de hele tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det er ikke mulig å hente frem siste brukte passord i AD. Det nærmeste ville være et ordbokangrep på de siste passordhasjene, men det vil ta altfor lang tid til å være effektivt. Om det er noen som har laget en API som lagrer dette så ville det vært en usannsynlig stor sikkerhetsrisiko. Du kan heller installere en tastelogger på alle klientpcene, eller slutte å ha passord i domenet (/ironi). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå