Gå til innhold

Er det proxy vi trenger?

Anbefalte innlegg

Har en kompis som jobber på et skikkelig nazisted hvor de nå ha blokkert msn, og talk funksjonen inni gmail, og vi sitter og lurer på hva vi kunne gjort for å kommet rundt det her.

Vet ikke helt hvor vi skal begynne... Vil det fungere med en slags proxy vi setter opp hjemme? Kanskje på port 80 eller 53?

Noen som har noen tips? Hva som helst egentlig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvor bra det fungerer i windows xp?

Spørs om vi ikke bare setter opp sshd til å lytte på port 80, og at han kjører en terminalbasert msn klient. Noen å foreslå? Har testet Finch foreløpig. Den der tmsnc fikk jeg ikke til å fungere, får en error og forskjellig protokoll.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner dette at så lenge vi får opprettet en forbindelse til en hjemmemaskin så skal det gå i boks, men:

Problemet er at det kjøres en proxy for IE, og jeg tipper alt annet blir sperret i default gateway som sikkert er en firewall.

Vil vel kanskje bli litt vel vanskelig å få putty til å gå gjennom en sånn proxy?

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke sikkert er så vanskelig - Putty har støtte for HTTP-proxy (under Linux kan jeg anbefale corkscrew for å rute SSH gjennom HTTP-proxy...).

Forslag:

Kjør opp SSH på port 443 hjemme/et annet sted, aktiver SOCKS5 i Putty + konfigurer HTTP-proxy-oppsett, koble til nevnte server på port 443 og sett IE til å bruke SOCKS5-proxyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...