Gå til innhold

Torrent problem, brannmur?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har søkt og sett en del har problemet, men finner ikke noen løsning.

Når jeg starter en torrent client med eller uten torrent på nedlastning, så funker nesten ikke internett leseren min, og jeg får maks 10kb/s nedlasted og opplasting.

Jeg har akkurat skiftet nvidia grafikk kort, og jeg har lest noen steder at nvidia har innebygd brannmur :thumbdown:

Har aldri hatt dette problemet før.

Jeg finner ikke noen meny på nvidia programmet som jeg kan deaktivere med.

Går det ann å kjøre en test å se hvor problemet ligger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nvidia lager ikke bare skjermkort. De lager også chipsets, og disse inneholder som regel nettverksgrensesnitt (NIC). Det er her det eventuelt er implementert en liten HW/SW-brannmur som kan skape trøbbel (- eller ikke, avhengig av hva man opplever).

Bytte av grafikkort vil dermed ikke innføre noen ny brannmur i systemet.

Men du sier altså at det er nok å starte torrent-klienten for at browseren skal begynne å gå med sneglefart? Det tyder jo på at torrent-klienten driver med en eller annen form for nettverkstrafikk og tar opp så mye kapasitet at browseren må stå i kø. Hvis det ikke er en P2P transaksjon du har satt i gang, hva er det den torrent-klienten driver med på egen hånd da? Det ville jeg gjerne ha visst dersom det var min maskin ...

Og hvis browseren virker fint når du ikke bruker torrent-klienten, da har det vel ikke noe med noen brannmur å gjøre?

Hvilken torrent-klient bruker du, forøvrig?

Lenke til kommentar

uTorrent.

Jeg har prøvd flere klienter men samme resultat på alle.

Jeg har aldri hatt problem før jeg skiftet skjermkort:S

Selv om jeg ikke har åpnet noen porter har jeg hatt en nedlasting på over 300kb/s på de fleste filer.

Jeg må resette routern og knote men noe jeg ikke har greie på med instillingene, for å få riktig opsett igjen før jeg kan åpne en port.

Jeg har prøvd alt av løsninger for å finne passord, men nok om det.

Jeg ser ikke noen grunn til at det skal gjøre browser min syk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...