da_pretender Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Finnes det et gratis verktøy som kan hjelp meg å overvåkne alle nettet i hele konsernet? Vi har flere avdelinger og jeg ønsker å overvåkne nett opptid for alle avdelinger. Jeg ønsker også å vite hva slags programvare er instellert på forskellige maskiner når jeg skriver inn ip-adresse eller maskinnavn. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Nagios tror jeg funker bra for deg. Du kan ikke se hva slags programvare som er installert på maskinene ved å skrive inn ip-adresse eller maskinnavn via det programmet, men du kan sette det opp til at du ser hvilke tjenester/applikasjoner som kjører på hvilke servere. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Nagios er en veldig god, men kompleks løsning. Litt avhengig av hva du ønsker å overvåke kan også Cacti være en god løsning. Den grafer alt av SNMP (fortrinnsvis statistikk fra switcher) og har også mulighet til å varsle dersom en host ikke svarer. For inventory har du f.eks OCS Inventory. Lenke til kommentar
da_pretender Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 takk for svar karer vi har benyttet oss av noe som heter SolidWorks Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Solidworks, eller SolarWinds? Lenke til kommentar
ngns Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Spiceworks? Vet det er en lettvekter, men den har litt for seg. Lenke til kommentar
da_pretender Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 nettopp SpiceWorks Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 forresten, hvis du klarer å grave frem litt penger så vil jeg anbefalle WhatsUp Gold, gir lett tilgang til oppetid og slikt, enkelt å jobbe med men, gratis er det jo ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå