Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt og kjøpe meg et film kamera til amatør film bruk.

Har tenkt på å kjøpe Panasonic NV-MX8 (har funnet dette kamera for 13000,- på en elektrobutikk:D) men har fått hint om at Sony kommer med et nytt TRV33 ( dette vil koste ca 8-9000,- når det kommer ut iløpet av apirl)som skal være godt nok.

Noen som har noen tips om andre kamera eller om hvilket av disse kameraene jeg burde velge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett på et kamera med 3CCD brikke i og har kommet fram til

Panasonic NV-MX350.

Er det noen som har sett tester av dette kamera, eller har det selv og kan fortelle litt om det?

Det hadde vert kjekt...

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med min MX350. Skarpe, fine bilder. Litt lyd fra drivverk hvis det er helt stille, men minimalt i forhold til Canon MV550i som jeg hadde først.

Størrelsen er god til filming, godt å holde stødig. Ekstra rec-knapp på oversiden foran gjør et det er lett å holde langs bakken for ekstremfilming. Vidvinkelen kunne vært bedre.

Enkelte funksjoner i menyen burde kanskje være tilgjengelig via egne knapper, men det ville medføre mange egne knapper.

Jeg fikk mitt til 15.000,- og til den prisen er det et godt kjøp. Andre tar ca 25.000,- og det er det ikke verdt.

Angående MX8, som jeg også vurderte. Ser ut som et godt kamera, med bedre litt bedre vidvinkel enn MX350. Men 13.000,- er i dyreste laget, synes jeg.

Lenke til kommentar

Har sett NV-MX8 til rundt 11000. Burde være mulig å få til et rimelig kjøp på det kameraet. Det finnes tester/diskusjoner mellom MX300, MX350 og MX500 på dv.com

samt http://www.mycen.com.my/inbox/mx2.html

og

http://groups.yahoo.com/group/MX3000/

Jeg leste dette:

ALL I CAN SAY IS THE MX350 HAS A TERRIBLE VIEWFINDER, YOU HAVE TO USE THE LCD SCREEN MOSTLY, THE MX 500 IS SLIGHTLY BETTER IN VIDEO QUALITY THAN THE MX300-350, BUT IS VERY SUPERIOR IN THE STILL PIC TO CARD MODE, HOWEVER, SEEMINGLY THE MX500 IS NOT AS GOOD AS THE OTHER 2 CAMS IN LOW LIGHTING  

CONDITIONS, WHICH MAKES THE MX500 TOTALY UNSUITABLE FOR ME, I PREFER THE MX300 ANYTIME.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...