-Tommy Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Heihei. Jeg har en Nad forsterker som sluttet å fungere så jeg leverte den inn til hifiklubben for reperasjon. Fikk den igjen nå men til min forskrekkelse så er det noen fine riper i fronten på den som ikke var der når jeg leverte den inn. Sa ifra til Hifiklubben og de sa at jeg hadde meg selv å takke siden jeg ikke hadde pakket den inn i en eske. Er dette riktig? Er det virkelig mitt ansvar å pakke den ned i en eske? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Så lenge du leverte den tilbake over disk - kan jeg ikke helt se hvorfor du skulle pakke den inn i eske. Hva de gjør med den videre er jo ikke ditt problem. Stå på kravene! Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 De har ansvaret for å behandle den bra så lenge det er de som har den. Sånne ting bør derfor sjekkes av både kunde og kundebehandler ved innlevering og utlevering. Ble det ikke kontrollert ved innlev, kan butikken like gjerne påstå at det var der fra før som at du påstår at de ikke var det. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Når jeg leverte den inn så skrev de på innleverings lappen "ingen skade" men det de sa når jeg kom inn og viste de ripene var at de ikke kunne sjekke alle ting som ble levert inn. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Så lenge du leverte den tilbake over disk - kan jeg ikke helt se hvorfor du skulle pakke den inn i eske. Hva de gjør med den videre er jo ikke ditt problem. Stå på kravene! Det var det jeg gjorde, leverte den inn over disk. Og da tenkte jeg akkurat slik du tenker. Jeg kan jo heller ikke ta vare på alle eskene til alt jeg kjøper heller, da hadde jeg jo ikke hatt mer plass på rommet Endret 18. august 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Når jeg leverte den inn så skrev de på innleverings lappen "ingen skade" men det de sa når jeg kom inn og viste de ripene var at de ikke kunne sjekke alle ting som ble levert inn. Dummeste jeg har hørt... så klart de skal sjekke alle tingene som blir levert inn! Spesielt dyre og større saker. Kan forstå at de ikke ser på småting som kabler, overganger osv - men en hel forsterker? Det må de ha tid til. Kan ikke tro at de får inn så fryktelig mange heller. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg en tur til butikken, forklart situasjonen - og stått på mitt. Du leverte en forsterker uten riper - og skal ha tilbake en forsterker uten riper. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Er bra at det er noen som er enig med meg Er trossalt snakk om noe til 6000kr. Du har vel ikke noen lover å vise til? Foresten, er det kun hos meg at forumet går snegle sakte? Endret 18. august 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Nei, går kjempetregt her også. Vært sånn i flere dager. On Topic: Jeg har ingen konkrete lover å sikte til, men § 34 i forbrukerkjøpsloven gir deg jo en liten pekepinn: Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk. For andre produktskader enn dem som er nevnt i første ledd, kan forbrukeren kreve erstatning med mindre selgeren godtgjør at tapet ikke skyldes feil eller forsømmelse på selgerens side. Når selgeren betaler erstatning for skade på annet enn salgstingen selv, trer selgeren inn i forbrukerens eventuelle krav mot produsenten etter lov 23. desember 1988 nr. 104 om produktansvar. ... Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den, men det virker jo som om selger er ansvarlig dersom tapet (reelt sett er det jo et tap, dersom du må kjøpe ny frontplate feks) skyldes selger. Og det gjør det jo. Endret 18. august 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Hmm, ja. Den kan jo funke. Men de kommer sikkert fremdeles til å si at det er min feil siden jeg ikke pakket den ned i eske. Du har vel ikke en lov for det og? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Nei, ikke konkret på akkurat det. Men jeg har ingen flere lover enn deg tilgjengelig, så det er bare å lete på lovdata.no Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Etter litt frem og tilbake med hifiklubben så endte det faktisk opp med at jeg fikk en helt ny forsterker. Dog 3 uker etter at jeg første gang så fra til de om skaden. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Det var bra. La meg være den første til å gratulere! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Etter litt frem og tilbake med hifiklubben så endte det faktisk opp med at jeg fikk en helt ny forsterker. Dog 3 uker etter at jeg første gang så fra til de om skaden. 3 uker er vel på grensen til uakseptabelt. Men jeg må si meg imponert over at HifiKlubben faktisk spanderte en helt ny forsterker (uten at jeg vet hvor gammel den du leverte inn var, selvsagt). Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Jeg ble positivt overasket over at jeg fikk ny forsterker jeg også. Den jeg leverte inn var litt over ett år. Men allikavel så tviler jeg faktisk på at jeg kommer til å kjøpe noe hos de igjen, for det var mye frem og tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå