Gå til innhold

Kommet skade under frakt ved reperasjon.


-Tommy

Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Jeg har en Nad forsterker som sluttet å fungere så jeg leverte den inn til hifiklubben for reperasjon. Fikk den igjen nå men til min forskrekkelse så er det noen fine riper i fronten på den som ikke var der når jeg leverte den inn. Sa ifra til Hifiklubben og de sa at jeg hadde meg selv å takke siden jeg ikke hadde pakket den inn i en eske. Er dette riktig? Er det virkelig mitt ansvar å pakke den ned i en eske?

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har ansvaret for å behandle den bra så lenge det er de som har den. Sånne ting bør derfor sjekkes av både kunde og kundebehandler ved innlevering og utlevering.

Ble det ikke kontrollert ved innlev, kan butikken like gjerne påstå at det var der fra før som at du påstår at de ikke var det.

Lenke til kommentar
Så lenge du leverte den tilbake over disk - kan jeg ikke helt se hvorfor du skulle pakke den inn i eske. Hva de gjør med den videre er jo ikke ditt problem. Stå på kravene! :)

Det var det jeg gjorde, leverte den inn over disk. Og da tenkte jeg akkurat slik du tenker. Jeg kan jo heller ikke ta vare på alle eskene til alt jeg kjøper heller, da hadde jeg jo ikke hatt mer plass på rommet :dontgetit:

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Når jeg leverte den inn så skrev de på innleverings lappen "ingen skade" men det de sa når jeg kom inn og viste de ripene var at de ikke kunne sjekke alle ting som ble levert inn.

Dummeste jeg har hørt... så klart de skal sjekke alle tingene som blir levert inn! Spesielt dyre og større saker. Kan forstå at de ikke ser på småting som kabler, overganger osv - men en hel forsterker? Det må de ha tid til. Kan ikke tro at de får inn så fryktelig mange heller.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg en tur til butikken, forklart situasjonen - og stått på mitt. Du leverte en forsterker uten riper - og skal ha tilbake en forsterker uten riper.

Lenke til kommentar

Nei, går kjempetregt her også. Vært sånn i flere dager.

 

On Topic: Jeg har ingen konkrete lover å sikte til, men § 34 i forbrukerkjøpsloven gir deg jo en liten pekepinn:

 

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

 

For andre produktskader enn dem som er nevnt i første ledd, kan forbrukeren kreve erstatning med mindre selgeren godtgjør at tapet ikke skyldes feil eller forsømmelse på selgerens side.

 

Når selgeren betaler erstatning for skade på annet enn salgstingen selv, trer selgeren inn i forbrukerens eventuelle krav mot produsenten etter lov 23. desember 1988 nr. 104 om produktansvar.

... Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den, men det virker jo som om selger er ansvarlig dersom tapet (reelt sett er det jo et tap, dersom du må kjøpe ny frontplate feks) skyldes selger. Og det gjør det jo.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Etter litt frem og tilbake med hifiklubben så endte det faktisk opp med at jeg fikk en helt ny forsterker. Dog 3 uker etter at jeg første gang så fra til de om skaden.

3 uker er vel på grensen til uakseptabelt. Men jeg må si meg imponert over at HifiKlubben faktisk spanderte en helt ny forsterker (uten at jeg vet hvor gammel den du leverte inn var, selvsagt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...