Gå til innhold

NRK-alltid moro?

Anbefalte innlegg

Ikke alltid :evil:

Jeg får f.eks ikke til å streame gratisklippene. Får bare opp en link som sier "Klikk her for å åpne videoavspiller" Gjett hvilken... Kunne faktisk tenk å betale for mye av dette. Jeg har installert alle tenkelige plugins til Mozilla og Opera uten at dette løsner. Noen som får til dette? Tenkte jeg skulle forsikre meg før jeg klager til NRK. Spørs vel om det hjelper men det kan i alle fall fungere som egenterapi :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke alltid :evil:  

Jeg får f.eks ikke til å streame gratisklippene. Får bare opp en link som sier "Klikk her for å åpne videoavspiller" Gjett hvilken... Kunne faktisk tenk å betale for mye av dette. Jeg har installert alle tenkelige plugins til Mozilla og Opera uten at dette løsner. Noen som får til dette? Tenkte jeg skulle forsikre meg før jeg klager til NRK. Spørs vel om det hjelper men det kan i alle fall fungere som egenterapi :lol:

Prøv TV 2's "Frihet" tjeneste og se om den funker. Jeg får ihvertfall den til å funke helt glimrende (www.tv2.no/frihet)

Lenke til kommentar

Glem hele TV2's nettsider, de er allt for Windowsfikserte :evil: Jeg har selv prøvd det meste for å få hentet ut noe fra dem, men de har sperret med vilje for ALLT som ikke har med Windows, IE og WMP å gjøre. Som et tilleg kan det nevnes at de er så urbane, at de formelig FORLANGER at du skal sitte med bredbånd!! Her er det bare Bills disipler som slipper inn, ja. Har prøvd å skrive en klage til dem, men de kommer bare med tåpelige svar om Windows og allt det andre mølet. :grumpy:

Ting fra NRK kan snappes med asfrecorder, mplayer, avifile og muligens Xine. Inntil videre da - helt til de også blir vrange.

Lenke til kommentar
hea, send mail til de. Men hvis de whiner så si at du må jo tross alt betale lisens for NRK, og da burde det gå an å streames for alle !

Nåja, NRK er visst ikke stort bedre de heller. De har bare ikke greid å beskytte det "dyrbare" kopibeskyttede materialet sitt, som f.eks. Dagsrevyen, som selvsagt er et populært emne å legge ut på P2P nettverk :wink:

NRK sier selv på nettsidene at de ikke kommer til å støtte annet enn Windows i overskuelig fremtid, siden det er det "alle" bruker. Mange har forsøk og klage, bla.a. så har Elektronisk forpost vært med i bildet (anmeldte vel NRK til forbrukerombudet, husker jeg rett), men INGENTING hjelper. Jeg begynner faktisk å lure på om ikke Bill Gates betaler lønningene dems!

Til slutt....

NRK ogTV2, gjør meg virkelig PISST. Særlig på NRK, siden man betaler lisenpenger. :grumpy:

Lenke til kommentar

Jeg vil oppfordre alle til å sende mail til NRK og be de få støtte for noe annet en MS skiten.

Jeg vil forøvrig nå også sporenstreks sende en mail til de der jeg vil på det sterkeste oppfordre de til å støtte linux o.l.

Eneste muligheten for å få støtte for linux er å gjøre dem oppmerksom på at ikke alle bruker windows.

Så hvis alle kan sende mail til ulike firmaer med dårlig støtte for *nix, så vil vi etterhvert se større allmenn aksept for linux etc.

Lenke til kommentar

Jeg tror at NRK og TV2 driter lang mars i om de 0,5% av dere som bruker Linux og det skjønner jeg jævlig godt.

Hadde ikke akkurat vært gratis og støttet Linux i tilegg til Windows.

Hvis det er så viktig for dere og se på wb tv så legg in Windows Media Palayer da vel, så er problemet løst. Siden Linux er så fantastisk så må det da ståtte Windows Media Player.

Hilsen en som er lei av at Linux folka syter over hvor lite kompatibelt linux er med ting og tang. Linux må se og tilpasse seg samfunnet, samfunnet skal ikke tilpasse seg Linux.

Lenke til kommentar

Altså når folk velger Linux så får man problemer. De får vel programere seg en player som funker da.

Hvis jeg hadde et tog som trengte større avstand mellom togskinnene enn det er i norge så er det jeg som måtte sørget for at toget mitt tilpasset seg de norske togskinnenem og ikke motsatt.

Greit nok elendig eksempel men dere skjønner hva jeg mener

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde et tog som trengte større avstand mellom togskinnene enn det er i norge så er det jeg som måtte sørget for at toget mitt tilpasset seg de norske togskinnenem og ikke motsatt.

men NSB betaler ikke en amerikansk bedrift enorme summer for å ha den avstanden mellom togskinnene :lol:

Lenke til kommentar
Altså når folk velger Linux så får man problemer. De får vel programere seg en player som funker da.  

Men allikevel så har disse togsnkinnene blitt en salgs "standard" som de nye togene må tilpasse seg

Hvis du hadde et tog som gikk i 30 km/t, der du var bundet fast med massevis av "sikkerhetsbelter" som du måtte ringe NSB for å få låst opp, mens du i tillegg ble overvåket konstant av ca. 10 kameraer per sete og måtte betale 1500 per tur per person, samtidig som toget hadde Drammen som tvungen destinasjon, ville det ikke vært verdt det å skifte til nye skinner for å få et tog som gikk i 250 km/t, hadde 1,5 meter brede seter med bord, fotstøtte og armlener, og som gikk akkurat dit du ville i tillegg til at det var gratis å kjøre?

:shrug:

MarcelSB

Lenke til kommentar

Men allikevel så har disse togsnkinnene blitt en salgs "standard" som de nye togene må tilpasse seg

Hvis du hadde et tog som gikk i 30 km/t, der du var bundet fast med massevis av "sikkerhetsbelter" som du måtte ringe NSB for å få låst opp, mens du i tillegg ble overvåket konstant av ca. 10 kameraer per sete og måtte betale 1500 per tur per person, samtidig som toget hadde Drammen som tvungen destinasjon, ville det ikke vært verdt det å skifte til nye skinner for å få et tog som gikk i 250 km/t, hadde 1,5 meter brede seter med bord, fotstøtte og armlener, og som gikk akkurat dit du ville i tillegg til at det var gratis å kjøre?

:shrug:

MarcelSB

:woot:

Lenke til kommentar
Jeg tror at NRK og TV2 driter lang mars i om de 0,5% av dere som bruker Linux og det skjønner jeg sinnsvakt godt.

Hadde ikke akkurat vært gratis og støttet Linux i tilegg til Windows.

Hadde de konsa seg på å støtte Linux, så hadde Windows fulgt med i samme slengen, helt av seg selv.

Hvis det er så viktig for dere og se på wb tv så legg in Windows Media Palayer da vel, så er problemet løst. Siden Linux er så fantastisk så må det da ståtte Windows Media Player.

Bill lager som du sikkert vet, WMP kun for Windows. WMP KAN kjøres i Linux via Wine f. eks, men det er ingen god løsning og burde egentlig være unødvendig hvis NRK ikke var så gniene på materialet sitt. Men NRK er nå en gang slik de er, og tror at det å ikke ha enkle løsninger på ting, slik at ALLE uansett OS, kan få sett webTV er en "kjempekjekk løsning". Folk betaler da stort sett lisens for dette.

En ting til.....Det er KUN Bill som vet hvordan WMP henter filene fra servere (dette er lukket kode), og da burde du fatte at det er vanskelig for andre å få laget en slik spiller.

Hilsen en som er lei av at Linux folka syter over hvor lite kompatibelt linux er med ting og tang. Linux må se og tilpasse seg samfunnet, samfunnet skal ikke tilpasse seg Linux.

Du tar feil! Det er Windows som må tilpasse seg samfunnet. Det er snakk om ordentlige standarder her OG om å IKKE gjøre ting så forbanna vanskelig. Som du sikkert vet, så prøver Bill å lage sine egne "standarder".

Tenk om NRK kunne ha vært så greie at de i hvertfall la ut nyhetene (f. eks. Dagsrevyen) ut til NEDLASTING i DivX format. Det hadde vært NOE! :roll:

Lenke til kommentar

Her er det ikke snakk om en player men et lukket format.

I og med at du syns det er helt greit at nrk begrenser sitt streaming tilbud på websidene sine til kun å funke på windows så er det vel også helt greit at de f.eks begrenser nrk og nrk2 til å kun funke på f.eks grundig tv'r, på tross at vi med sony tv også betaler tv lisens.

Foresten studer litt på begrepet 'standard'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...