Gå til innhold

Intel chipsetts - forskjellene ? + ram

cky

Anbefalte innlegg

Har ikke fulgt med på data-cpu-ram utviklingen på nesten et år, hvordan er Intel sine chipsett nå?

PE

G

E

osv, kan noen gi en utdypning på alle disse? hvilket er det beste/nyeste, jeg er også interrisert i Granite Bay og hva slags minne som er best. DDR 3200/3700 osv (er de bare overklokket fra fabrikken?). Har intel chipsett med integrert grafikkchip også nå?

Har snart tenkt å investere i ny CPU, Ram og hovedkort. Skal selvsagt ha Intel, det blir nok Asus hovedkort, siden det jeg har nå er veldig bra, men minne og type chipsett er jeg usikker på.

:roll::roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PE er en oppgradert utgave av E, som igjen er oppgradert av D, som var det første 845-chipsettet med DDR støtte. G er en utgave av E som har integrert grafikk. Med andre ord PE er tingen. mEd mindre du vil ha doble minnekanaler og AGP8X, da burde du kjøpe Granite Bay, noe jeg strengt tatt ville gjort :)

Angående ram er det ikke slik at den er overklokket fra fabrikken, det har med antall nanosekund og gjøre, aøtså hvor raskt den kan gå. Hvi du skal kjøpe ny ram så vil jeg anbefale GeiL PC3700 brikker som du finner hos psdata.no

Lenke til kommentar

Takk for oppklarende svar,

men jeg lurer litt på Granite Bay, er det i butikkene nå? (hva er betegnelsen på det isåfall), og hvor mye ytelse-/prisforskjell er det fra 845PE brikkesettet? Hva slags minne kan man bruke på Granite Bay?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...