Gå til innhold

Hva trengs for å få Visa Classic?


M4ds

Anbefalte innlegg

Jeg fylte 18 år, onsdag. På fredag tenkte jeg kunne stikke innom Storebrand, og skaffe meg et Visa Classic.

 

Jeg hadde fått tilsendt en søknad, som jeg tok med til Storebrand. Jeg fikk også en mail av dem, der dette stod:

 

I tillegg til kontoavtalen må vi ha ny kopi av legitimasjon, d.v.s pass. Vi har

kopi av pass i dag, men dette er ikke lenger gyldig da det er utgått på dato.

Når du har mottatt kontoavtalen, kan du legitimere deg ved personlig fremmøte

på et Storebrandkontor eller på et kontor til Ring eiendomsmegling.

Rådgiver på kontoret vil sende kontoavtalen og kopi av pass til oss for

registrering, slik at nytt VISA-kort kan bestilles.

Dersom du ønsker nytt bilde på VISA-kortet, må du ta med nytt bilde, slik at

rådgiver også kan sende inn nytt grunnkort.

 

Som dere ser er passet mitt ugyldig, dvs gått ut på dato. Det jeg lurer på er: Hvorfor må jeg ta med pass? De sa noe om at det er pga bildet som er der, ellers hadde jeg ikke fått Visa Classic med bilde.

 

Hvorfor holder det ikke bare med bildet som jeg allerede har på mitt ungdomskort, Visa Electron?

 

Holder det med et hastepass? Så jeg slipper å kjøpe pass, kun for å skaffe Visa-kort? Jeg skal jo ingen steder i nærmeste fremtid uansett.

 

Jeg synes bare det er tåpelig at jeg må betale 400-500 kr, bare for å få et pass slik at jeg kan få Classic.

 

 

Har andre erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kan så si.

Selv når jeg skulle bestille meg Visa Classic, gikk jeg bare inn i banken og tok et nytt bilde, og skrev under på at jeg godkjente retningslinjene for bruk av Visa ol.

 

Så, fikk jeg Visa'n i posten et par dager etterpå.

Så nå for ikke lenge siden fikk jeg også et nytt Visa Electron kort, tydeligvis siden det gamle var utløpt.

 

 

Men, det var da et fælt styr for å få seg et visa kort.

Såvidt jeg vet holder det med legitimasjon sånn at du kan bevise at det er du som eier bankkontoen.

Mye mulig det bare er hos Storebrand, at de er så pirkete på dette, hvem vet?!

Lenke til kommentar
Huff. Kan jeg bruke nødpass da? Så jeg får det på dagen?

Nødpass er bare noe tull, skaff deg vanlig pass. Etter det jeg vet kommer de veldig raskt.

Når jeg fikk mitt for et år siden så var jeg på politistasjonen på tirsdag, og onsdag lå passe

i posten. Jeg stod der halvveis i sjokk med passet i hånden. Hadde forventet flere ukers ventetid

Da hadde jeg 10 års gyldighet på passet:-) Tror nødpass koster minst like mye, og har veldig

kort levetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...