Gå til innhold

Trening for å forebygge musearm o.l.

Anbefalte innlegg

Etter et år med skrivebordsarbeid, har jeg blitt plaget med en slags musearm. Dvs, jeg har ikke problemer i selve armen, men øverst i skuldra, nakke og mellom skulderbladene. Har medlemsskap i treningssenter, men har kun trent kondisjon. Håper på tips til apparater evt treningsopplegg med manualer for å forebygge problemer. Er nå uten plager etter lang ferie, så her gjelder det å benytte anledningen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville også ha sett på hvordan du sitter ved skrivebordet med tanke på korrekt høyde på bordet, korrekt høyde og stilling på stol, riktig avstand til skjerm, muligheten for at arm/hånd kan ligge avslappet selv når du håndterer musen - dette er vel viktige ting i forhold til nettopp forebygging.

Lenke til kommentar

Variasjon er det viktigste. - Skaff deg etpar-tre forskjellige muser du kan bytte på med, og gjerne forskjellige stoler også.

og, snakk med f.eks en Naprapat. - de kan løse opp i det som har "satt" seg - men endrer du ikke rutiner er det snart tilbake igjen :) - Tviler på at du kan trene bort dette, det må jobbes "direkte" med problemområdene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...