jokkepropell Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Etter et år med skrivebordsarbeid, har jeg blitt plaget med en slags musearm. Dvs, jeg har ikke problemer i selve armen, men øverst i skuldra, nakke og mellom skulderbladene. Har medlemsskap i treningssenter, men har kun trent kondisjon. Håper på tips til apparater evt treningsopplegg med manualer for å forebygge problemer. Er nå uten plager etter lang ferie, så her gjelder det å benytte anledningen! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Musearm er jo noe som oppstår som en følge av det monotone arbeidet det er å "jobbe" med en mus, og den litt merkelige armstillingen over tid. Så kan ikke se at noen form for trening kan forebygge dette. Det er vel heller i selve arbeidssituasjonen at det må gjøres visse grep. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg ville også ha sett på hvordan du sitter ved skrivebordet med tanke på korrekt høyde på bordet, korrekt høyde og stilling på stol, riktig avstand til skjerm, muligheten for at arm/hånd kan ligge avslappet selv når du håndterer musen - dette er vel viktige ting i forhold til nettopp forebygging. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Variasjon er det viktigste. - Skaff deg etpar-tre forskjellige muser du kan bytte på med, og gjerne forskjellige stoler også. og, snakk med f.eks en Naprapat. - de kan løse opp i det som har "satt" seg - men endrer du ikke rutiner er det snart tilbake igjen - Tviler på at du kan trene bort dette, det må jobbes "direkte" med problemområdene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå