Beinet1 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hei! Jeg kom netopp hjem fra en overnatting i telt. Det er lenge siden sist jeg gjorde dette, men gamle minner om kald sovepose, telt fult av kondens og klam luft popper opp. Finnes det noen enkle triks for å gjøre comforten i teltet litt bedre og slippe denne #¤¤&% kondensen/klamme luften? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hvis været tillater det, så kan du jo holde inngangspartiet åpent sånn at det kommer frisk luft inn i teltet? Om sommeren kan man vel også nøyes med en presenning som du slår opp mellom noen trær. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Det er en grunn til at de fleste telt har myggnetting som alternativ til å være helt lukket... Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Det er en grunn til at de fleste telt har myggnetting som alternativ til å være helt lukket... Jeg fryser alltid i soveposen....hva bør en ha på seg når en sover. Noen sier fullt påkledd, andre sier som vanlig. Dama foreslår superundertøy i soveposen. Virker fornuftig? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Få deg en sovepose som passer sesongen du skal bruke den i. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Superundertøy funker som bare det! Jeg pleier noen ganger å ha på meg et fleece sett, altså ikke sånn tjukk fleece men sånn du gjerne har under jakke og bukse når du står på ski. Det hjelper også med en sovepose som passer til den årstiden du er ute. Hjelper lite med en sommerpose når du sover ute om vintern. Eller så skaffer du deg en 2manns sovepose og deler med dama Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Æsj, sovepose ... Bruk en stor, tykk oppblåsbar madrass og re den opp med laken, dyne og pute akkurat som hjemme. You've officially been pimped. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Følgende råd forutsetter at du utviser EKSTREM FORSIKTIGHET! En rødspritbrenner har en genial evne til å få fukten ut av teltet. Men dette er MEGET brannfarlig og du bør derfor ikke brenne denne inne i teltet mens du selv er der. Jeg satt brenneren på et passende stativ i teltet når jeg gikk for å ta et morgen bad og når jeg gikk for å pusse tennene om kvelden. Da var teltet tørt og godt når jeg skulle legge meg. Når det gjelder fukt i sovepose så er det bare å henge den på et tørt sted som hjelper. Ta gjerne trekket i bruk når soveposen har tørket slik at den ikke ligger og samler opp fukt utover kvelden og er like jævlig når du skal legge deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå