Gå til innhold

Hvordan få til optimal comfort i telt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kom netopp hjem fra en overnatting i telt. Det er lenge siden sist jeg gjorde dette, men gamle minner om kald sovepose, telt fult av kondens og klam luft popper opp. Finnes det noen enkle triks for å gjøre comforten i teltet litt bedre og slippe denne #¤¤&% kondensen/klamme luften?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en grunn til at de fleste telt har myggnetting som alternativ til å være helt lukket...

Jeg fryser alltid i soveposen....hva bør en ha på seg når en sover. Noen sier fullt påkledd, andre sier som vanlig. Dama foreslår superundertøy i soveposen. Virker fornuftig?

Lenke til kommentar

Superundertøy funker som bare det!

Jeg pleier noen ganger å ha på meg et fleece sett, altså ikke sånn tjukk fleece men sånn du gjerne har under jakke og bukse når du står på ski.

Det hjelper også med en sovepose som passer til den årstiden du er ute. Hjelper lite med en sommerpose når du sover ute om vintern.

Eller så skaffer du deg en 2manns sovepose og deler med dama :fun:

Lenke til kommentar

Følgende råd forutsetter at du utviser EKSTREM FORSIKTIGHET!

En rødspritbrenner har en genial evne til å få fukten ut av teltet. Men dette er MEGET brannfarlig og du bør derfor ikke brenne denne inne i teltet mens du selv er der.

Jeg satt brenneren på et passende stativ i teltet når jeg gikk for å ta et morgen bad og når jeg gikk for å pusse tennene om kvelden. Da var teltet tørt og godt når jeg skulle legge meg.

Når det gjelder fukt i sovepose så er det bare å henge den på et tørt sted som hjelper. Ta gjerne trekket i bruk når soveposen har tørket slik at den ikke ligger og samler opp fukt utover kvelden og er like jævlig når du skal legge deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...