Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Porsche 911 Coupe for/imot kjøp?

tinsley

Anbefalte innlegg

Hallais!

Jeg flytter til London om 2 uker og vurderer i den forbindelse å kjøpe meg en bil. De koster jo en liten smule mindre der borte enn her...

Så jeg sikler litt på en Porsche 911. En 2000-modell med ca 80 000km får man for 175 000kr og det er jo overkommelig.

Etter litt surfing osv. så finner jeg ikke så mange argumenter for at dette ikke er en super bil. Hvis man ser bort i fra at den er dyr i drift så er det ikke så mye som er "galt" med den. Den skal jo være helt super å kjøre!

Noen som har en slik bil selv eller vurderer å kjøpe en som kan gi meg noen tips?

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2000-modell Porsche 911:

For:

Porsche er kjent for god kvalitet

Etter hva jeg har skjønt er 911 generelt sett gode å kjøre.

Mot:

Denne 911-generasjonen (996) er utvilsomt den minst pene av alle 911-generasjoner, med 993-generasjonen på en andreplass ...

911 = penisforlenger?

---

Jeg lurer selv på å kjøpe Porsche, men da 944, som er mer i mitt prisleie (hvert fall her til lands), dersom jeg får solgt min nåværende bil da ...

Lenke til kommentar
Etter litt surfing osv. så finner jeg ikke så mange argumenter for at dette ikke er en super bil. Hvis man ser bort i fra at den er dyr i drift så er det ikke så mye som er "galt" med den. Den skal jo være helt super å kjøre!

Den er slett ikke så dyr i drift som man skulle tro, faktisk. En service er nok litt dyrere enn på en gjennomsnittlig familiebil, men min erfaring (med en 997, vel og merke) er at den praktisk talt aldri behøver noen verkstedsbesøk mellom servicene. Dette er en bil du kjører til banen på formiddagen, rævkjører på bane hele dagen, og kjører hjem igjen med om kvelden. Og den funker like bra etter slik mishandling.

Jeg vil påstå at Porsche er den eneste superbilen vi med vanlig lønn kan unne oss, der serviceprisene er overkommelige og kvaliteten er formidabel. Det er en grunn til at Porscher ofte har kjørt langt, mens de fleste Ferrarier man finner til salgs gjerne har 5000 km på telleren, og på den tiden har rukket å få et "komplett servicehefte og motoren byttet på 4500 km" :p

Dessuten er bensinforbruket helt ok, avhengig av motor, selvsagt. Mitt soleklare tips er: Løp og kjøp. Vær glad for at du har kommet deg bort fra Norge og endelig kan kjøpe den bilen du har lyst på :!: Bare vær oppmerksom på at du ikke kan ta den inn til Norge som flyttegods dersom du mot formodning skulle velge å flytte hjem igjen. Enda en god grunn til å holde seg utenlands, hehe.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt si meg enig i at 996 utgaven er den minst pene. Jeg synes at 944 modellen ikke er en Porsche i det hele tatt. Den ser jo helt for jævlig ut...Men det er jo heldigvis smak og behag for hver enkelt :-)

Jeg har også hørt at 911 modellene ikke krever så mye arbeid utenom service, men hvis du først trenger noe fikset så koster det litt kan man si. Men det må man jo regne med når man har en Porsche.

Det er jo en superbil man kan bruke til hverdags. Jeg kommer til å kjøre med den til jobb hver dag o.s.v. Og ikke minst til den prisen man får dem for i UK så er det bare løp og kjøp :-)

Lenke til kommentar
Det er jo en superbil man kan bruke til hverdags. Jeg kommer til å kjøre med den til jobb hver dag o.s.v. Og ikke minst til den prisen man får dem for i UK så er det bare løp og kjøp :-)

Jepp, bilen fungerer utmerket til jobbpendling, en tur på butikken såvel som banekjøring. Den er et kinderegg, helt enkelt. Så ja, løp og kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...