Gå til innhold

Finner ikke trådløst nettet - Get er leverandør

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Motorola SB5101E-router som tidligere har fungert helt fint, men de siste dagene har den irritert meg grønn. Når jeg prøver å koble meg til trådløst, finner jeg rett og slett ikke nettverket mitt! De øverste fire lampene lyser stabilt grønt, og den nest nederste blinker oransje. Den aller nederste lampa lyser ikke.

Håper noen kan hjelpe meg med dette, da jeg er nære å gå fra konseptene her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betalt regningen?

Hehehehe...

Hadde det enda vært så enkelt som at det hadde vært å betale ei regning. Men den er nok betalt ja, står i alle fall så her den henger på kjøleskapsdøra. Ellers sitter jeg her med nettverkskabel fra routeren og skriver på dette forumet også - så jeg vet at de ikke har stengt av linja mi.

Endret av ArnfinnS
Lenke til kommentar

Har du prøvd noe så enkelt som og rekonfigurere det trådløse på routeren?

Det er ikke en veldig stor jobb, og er gjort på noen få minutter.

Om du fortsatt ikke finner det trådløse etter det, så kan det være ett problem med senderen i routeren eller antennene.

Lenke til kommentar

Jeg har et slags beslektet problem.

Jeg har flyttet fra en leilighet med GET internet til en annen med GET internet.

Men i den nye leiligheten får ikke mine trådløse routere internet access og ext. ip.

Jeg har prøvd i flere timer med to forskjellige, som begge er satt opp til å fungere med GET fra den forrige leiligheten, men her er det stopp. Har forsøkt med D-LINK DIR-655 router og en gammel DEll Truemobile 2300(?).

Eneste måten å få nett er kabel rett i pc fra modemet. Jeg skjønner nada. Aldri hatt problemer med dette før!

Noen tips? Disse GET modemene har vel ingen routerfunksjon som må slås av de?

EDIT: Da jeg klona min laptops mac til routeren, SÅ fikk jeg internet. ??? Har aldri måttet gjøre det før, og har jo just samme utstyr som i forrige leil...

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...