akle Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Hei Begyner nå andreåret på dans og trives veldig godt med det, vill derfor gjerne fullføre den linjen. Da står jeg igjen med gennerel studiekompetanse. Jeg er med i Røde Kors Hjelpekorps og har slikt møtt mange ambulansearbeidere og fikk interessen for jobben. Mener det er mulig og bli ambulansearbeider uten og ha tatt udanningen for det på vgs. Men har ikke peiling på hvordan har prøvd og googlet litt men fant ingen kloke svar!!! Det jeg tenkte på var om det var mulig og ta utdannningen i milliteret? Men min far sa at jeg kanskje kunne utdanne meg som sykepleier og skaffe meg noe etter utdanning som ambulansearbeider? Så jeg lurer på om noen vet hva jeg kan gjøre, eventuelt noen som har erfaringer med en slik utdanning selv??? Endret 17. august 2008 av akle Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg har en venninne som tok ambulanse-utdanning. Dette er en vgs utdanning med fagbrev, men det finnes også andre veier. Her kan du lese mer om dette: http://www.vinjes.no/Ambulansene/UTDANNING...71/Default.aspx Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Får å bli ambulansesjåfør må du ha en treårig sykepleierutdanning ved universitetet evt høyskole. Du må ha generel studiekompentanse og snittet ligger på rundt 4, 4.5 hvertfall sist jeg skjekka! Lenke til kommentar
Poplitea Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Får å bli ambulansesjåfør må du ha en treårig sykepleierutdanning ved universitetet evt høyskole. Du må ha generel studiekompentanse og snittet ligger på rundt 4, 4.5 hvertfall sist jeg skjekka! Sikker på at du ikke blander dette med paramedic? For å jobbe på ambulansen som ufaglært kan du ta et NOU-kurs http://www.norskluftambulanse.no/Artikkell...0&amid=2019 Lenke til kommentar
datslo Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Får å bli ambulansesjåfør må du ha en treårig sykepleierutdanning ved universitetet evt høyskole. Du må ha generel studiekompentanse og snittet ligger på rundt 4, 4.5 hvertfall sist jeg skjekka! Når sjekket du sist og hva sjekket du egentlig? Man må ikke være sykepleier for å jobbe på ambulanse. Flere skoler tilbyr dette som voksenopplæring. www.ambulansenorge.com Det heter ikke ambulansesjåfør, men ambulanse arbeider. Lenke til kommentar
akle Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Sikker på at du ikke blander dette med paramedic? er ikke paramedic en etterutdannelse for ambulansearbeidere?! Man må ikke være sykepleier for å jobbe på ambulanse. Man må vell ikke være sykepleier, men har hørt at det er en vei man kan gå litt usikker... Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 nei, ambulanse arbeider er en videregående utdanning helse og sosial + vk1 + læretid (etter gammel ordning) sikkert noe lignende nå Paramedic: http://www.paramedic.hil.no/studiet.html Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Det jeg mener er at å ta sykepleierutdanning er en måte, en vei, å bli ambulansearbeider på. Det er i hvertfall slik jeg trodde. Jeg benekter ikke at det ikke finnes andre veier, men jeg vet ikke om dem... Om jeg blander ambulansearbeider med paramedics vet jeg ikke, hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 ambulansearbeidere har vgs, paramedic har mer utdanning er ikke helt sikker på dette selv, men mener det er sånn som jeg skreiv over Lenke til kommentar
akle Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Noen som vet om det er mulig og ta utdanningen/deler av utdanningen i militæret? Bør vell kanskje poste dette spørsmålet i et annet forum!!! Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Får å bli ambulansesjåfør må du ha en treårig sykepleierutdanning ved universitetet evt høyskole. Du må ha generel studiekompentanse og snittet ligger på rundt 4, 4.5 hvertfall sist jeg skjekka! Jeg kan, som andre også her i tråden, bekrefte at dette ikke er tilfellet. Min søster er amulansesjåfør/personell på Hamar med bakgrunn i videregående skole og lærlingtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå