Gå til innhold

hvilken sampler? vst sampler

DilliMusic

Anbefalte innlegg

heisann

jeg vet faktisk ikke hvilken sampler jeg skal gå for, har sett litt på hver av dem(kontakt 3,halion 3,sampletank 2.5 xl)

men ikke testet dem eller hørt noe fra dem. lest litt og skjekket noen få videoer som ikke hjelper meg så mye.

musikken jeg lager faller mest i rnb og den type musikk. det er viktig at det er noen fine tromme lyder som jeg kan bruke her. acoustisk tromme sett spiller ikke så mye rolle ettersom jeg bruker Superior Drummer 2.0 til det.

bruker veldig mye piano,bass og slikt i musikken. og liker å prøve andre lyder. er ute etter en sampler som har et ganske variert soundbank. men også en del forskjellige lyder i hver kategori. vil bruke sampleren i Cubase 4 hvis det har noe å si. skader ikke om den er ganske vennlig på cpu og ram. for har utrolig mange tracks når jeg lager musikken min,

så hva anbefaler dere? titta mest på sampletank og halion.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HALion3 begynner å bli tilårskommen, og Steinberg ser ikke ut til å prioritere VSTi instrumenter i det hele tatt.

Hvorfor Yamaha velger denne politikken for Steinberg skjønner jeg ikke.

Jeg har hatt HALion3 og den er ok, men vet ikke om jeg ville gått for den i dag.

Bruker den stort sett for oppstart på prosjekter, for så å skifte ut med andre instrumenter.

Nå synes jeg EastWest sine PLAY instrumenter er toppen, og vil gå mer over til den typen.

Sampletank og Kontakt har jeg ingen erfaringer med, så ......

Sony har besluttet å stoppe videre utvikling av Gigasampler, så det begynner å bli tynt.

...........ikke så mye hjelp å få her Dillimusic!

Lenke til kommentar

Halion er en helt grei sampler som er enkel å bruke, men dersom du planlegger å bruke den bare til trommer og perkusjon, bør du heller undersøke Battery av Native Instruments. Den er sikkert ikke det billigste alternativet blant trommesamplere, men heller ikke spesielt dyr. Den er uansett verdt hvert eneste øre, spør du meg. Den har enormt med muligheter og er i tillegg meget enkel å bruke. RAM- og CPU-vennlig er den også. De fleste lydene som følger med er dog ikke verdens beste, men i din situasjon er det nok uansett mest hensiktsmessig å kjøpe en ekstern samplepakke.

Endret av Jnz
Lenke til kommentar

Battery er vel ferdiginnspilte trommelyder man spiller tilbake. Ikke en sampler. En sampler er et verktøy for å sample lyd INN til pc'n. Selv om "sampler" nå til dags regnes som sample-avspillere også.

Native Instruments Kontakt er veldig grei å bruke. Lett å sample og redigere samples etterpå i den også. Funker også helt fint til å spille av samples fra harddisk, men er ikke den enkleste til å legge opp multisamples med (altså ett instrument som er samplet i flere oktaver så ikke lyden skal strekkes for mye pitch-messig når man spiller lengre opp enn lyden var samplet i)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

leste litt på cubase forumet og ser mange klager over det at nettopp steinberg nedprioriterer sine vst instrumenter. halion 3 kom ut i 2004 tror jeg og har enda ikke hørt noe nytt om det.

var på en musikk kjappe idag og han sa jeg ville få mest ut av Sampletank 2.5 XL. men ser også det at Native Instruments har en DAW DEAL der alle vst instrumentene dems er inkludert. også Kontakt 3. og det er jo rett og slett ikke en dårlig pris på det heller.

Lenke til kommentar

Du får også en veldig bra deal på Native Instruments Komplete-pakken nå for tiden. Det er absolutt ALLE vst-instrumentene til NI i en boks til en brøkdel av prisen av alle separat. Masse gode synther og Kontakt og andre plugins.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Battery er vel ferdiginnspilte trommelyder man spiller tilbake. Ikke en sampler. En sampler er et verktøy for å sample lyd INN til pc'n. Selv om "sampler" nå til dags regnes som sample-avspillere også.

Nei, Battery er en sampler, du kan stille på alt mulig, lage trommesett fra scratch osv. Sampletank er derimot mere rettet mot ferdige lyder, men jeg tror du også der kan sample egne lydfiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...