Gå til innhold

Trenger hjelp med å transportere PCen min

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal på en LAN i neste helg hos en person som bor et godt stykke unna.

15minutter med bil - 3timer med båt - 30minutter med bil

Hva jeg skal ha med:

22" LCD skjerm

Antec Nine kabinett

bilde: http://www.legitreviews.com/images/reviews...ine_hundred.jpg

G11 keyboard

G5 mus+musematte

headset

Hvordan kan jeg pakke alt dette på en trygg måte uten at noe kan bli skadet? spesielt skjermen

Jeg er veldig beskyttende overfor utstyre mitt og vil gjerne ha noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Pakk pc-en inn i en dyne eller noe sånt med mindre du har 1 stor eske som pc-en passer i.

Så legger du den forsiktig ned mellom forsettet og baksettet i bilen og passer på at den sitter godt fast.

Vis du har en ekstra dyne eller en eske eller noe så bare pakk det rundt skjermen og så legger du skjermen forsiktig i et sete så skal alt gå bra.

Sånn jeg har fraktet mitt data utstyr når jeg har trengt og ta det med.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Burde funke som donnieakalefty nevner, ellers er dette et godt eksempel på hvorfor jeg alltid tilstreber å ta vare på orginalembalasjen på ting som skjerm.

Ellers er det verdt å nevne at en muligens bør vurdere å ta ut harddisker fra maskinen om en regner med en humpete transport. Disse er ikke alltid like glad i risting/støt ol.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Åh ja det glemte jeg og si, fjern skjermkort, harddisk, og annet som veier en del som kan ta skade av fartsdumper og lignende.

Prøv og fjerne skjermkortet hjemme koble det til igjen og sjekk at du får bilde igjen på skjermen. Så du vet det fungerer før du drar ut på tur med skjermkortet og harddisker ute av pc-en.

Vis du skal frakten den langt og du frykter regn pakk det inn i 2 store søppelsekker så regn ikke blir farlig for pc-en. Regn kan jo skade pc-en som du sikkert vet.

Tastatur og sånt bare slenger du i en vanlig pose det jeg alltid gjør de skal da tåle og ligge helt rolig i en plastpose.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...