Morelia Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Har startet og bruke Lightroom og måtte ta en formatering av pc'en min.(hadde ingenting og gjøre med LR) Jeg tok da en backup av alle raw filene min og la på en annen disk. Da maskinen var formatert la jeg inn LR på nytt og skulle importere alle filene igjen. MEN da er det masse av filene som er "offline or missing". Jeg finner fil navnet og filene men LR gjør det tydligvis ikke. Har prøvd og inportere de flere ganger men får det ikke til. Noen som har en ide hva som har skjedd og hvorfor ?? Lurer også på hvordan andre lager bilde basen sin med LR. Jeg lurte på og bruke to separate disker til dette. Den ene legger jeg alle raw filen på og den andre skal jeg bruke til Jpeg filen. Noen innspill her ? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Det skal dukke opp en fin rød sak ved siden av mappene/filene som er "missing". Du kan klikke på denne og vise veien til den nye disken/plasseringen av de aktuelle filene. Evt. kan du be LR lete etter de. (Mener man fikk den muligheten ved å høyreklikke på "missing" saken i panelet til venstre i biblioteket i LR. Dette er tatt litt ut av hukommelsen og kanskje ikke helt korrekt, men det er uansett ikke noe stort problem å få LR til å finne bildene igjen. Det er sikkert brukere her, bl.a. FotoTim, som kan gi en mer detaljert hjelp. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Morelia Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Takk for det svaret. Har noen flere innspill,så kom gjerne med de . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå