Arkayology Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hei! Jeg har hørt litt forskjellig om skole i USA. Noen sier det er lett, andre enkel. Hva er egentlig sant? Jeg har da tenkt til å ta bachelorgraden min i USA, Business Administration. Har noen av dere erfaringer om det, som kan dele det med meg? Hvor vanskelig er skolen i USA, i forhold til her i Norge? Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Forskjell fra skole til skole det. Drar du til en av "top-10-skolene" får du sikkert nok å henge fingrene i. Helt generelt er nok læringsmetodene litt forskjellige, og det er mer løpende vurdering. I Norge er det gjerne en slutteksamen som teller 100% av karakteren, mens det i USA er flere innleveringer, prosjekter o.l. som blir vurdert. Merk at jeg prater fra erfaring ved bachelor i Norge og master i USA. Kan godt være at bachelor-utdanningen innen økonomi er mer lik slik det er i Norge. Lenke til kommentar
Arkayology Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Hmm, takk for svar! Er det noen flere der ute med erfaringer som kan deles? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå