jh_ Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Har bygd meg ny pc nå, men når jeg starter den så fungerer alt i fra 1 til 5 sekunder.. da stopper alt (vifter også), så begynner den å pipe.. Har temp måler, det kommer opp en error på den før den skrur seg av og begynner å pipe...vet ikke om det har noe med saken å gjøre jeg.. Har prøvd alle ram-slotene og tatt ut og inn skjermkortet, uten resultat... Noen som har vært borti lignende problem? eller som har noen tips? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Se i hk manual å se om den sier noe om det pipet du hører. Lenke til kommentar
piff Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 har du abit kort? isåfall må minnet trykkes virkelig godt ned i slot plassen..(virkelig:)hadde samme problem jeg også med et abit kort, bare peip hele tiden.. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Snorre123: har sjekket, står ingenting om piping der piff: hehe, er ikke abit, men har prøvd alikevel presser jeg hardere nå så brekker jeg vel hele greia Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Hvis du har bygd p4 må du sjekke at CPU'en har seperat strøm fra Hk... hadde en kompis som slet med det samme, og han hadde ikke den tilkoblingen i PSU'en, så han måtte kjøpe ny (PSU). Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 last ned ny manual står noen ganger mer der Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Snorre123: nix, er ikke p4.. Admin'c: Prøvde det, men den var ikke noe bedre Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Skal jo ikke være nødvendig siden alt er nytt, men prøv å resette bios (jumper eller ta ut og inn batteri). Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Snorre123: hmm.. er ikke sikker på hvordan jeg gjør dette Kunne du forklart meg hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 nedenfor rammen (nærmere ide-slottene) er det et batteri, ta ut og sett det inn igjen. og det er en jumper som du kan flytte på. og maskina må være av.. tar mindre skade da Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Har du sjekka at kjøleren står helt riktig montert. Hadde lignende problem selv engang. Fikk ikke boota pc'en. Alt så greit ut, men jeg tok ut cpu og kjøler og satte det sammen igjen. Da fungerte det Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Etter egne erfaringer kommer en sånn pipelyd i oppstarten av at pc'n ikke finner noe ram.. Mulige årsaker: -Feil type? -Ikke sitter riktig? -Fucked hovedkort? Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Går vifta på kjøleren til cpu? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 hvis jeg ikke husker helt feil så betyr det vel at cpu'en din har tatt natta! test med en annen cpu hvis du har tilgang til det Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 kommer den inn i bios? hva består maskinen av, veldig detaljert HAr du prøvd å bare starte med skjermkort og ikke noe mer? Har du innebygget skjermkort? har du skrubbet med en skrutrekker et sted på hovedkortet? er en av jumperne satt feil? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Når den har fungert tidligere, men så plutselig bare begynner å pipe, er det oftest fucked ram eller HK. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 men det kan være andre ting og det er ergleig å betale 200 for å finne ut at det ikke er feil ved hk eller ram, men i dette tilfellet kan dette være veldig lurt siden du sparer mye tid. Men hvilken kjøler osv vil jeg vite til og med kabbisene hvilke de er Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Oi! har fått mange svar på kort tid juliussen: okay, prøvde det.. men det ble ingen forskjell andefaen: jepp, den står riktig montert.. tok den ut og inn som du sa for å sjekke, men det hjalp ikke jgrondal: ja, stemmer det... jeg prøvde ram-brikken i alle slotene, og det er en som skal komme bort med en ram-brikke som han vet fungerer i dag... så vi får se BioAcid: jepp, alt går i ca.5 sekunder før det stopper igjen... xthal: har ikke tilgang til det for tiden, håper ikke det er så ille at jeg må kjøpe ny cpu :-? Admin'c: nei, kommer ikke inn i biosen heller Maskinen består av: Hovedkort -> Mainboard Socket-A VIA KT400 ATX Audio USB 2.0 UDMA133 Skjermkort -> VGA-Card GeForce 4 Ti4800SE 128MB DDR AGP Dual VGA TV-Out Retail Ram -> Memory 512MB PC-333 DDR PC2700 Orginal HD -> Western Digital 800jB 80GB 8mb cache CPU -> AMD CPU Athlon XP2100 1.733GHz Socket-A 0.13u 266MHz Tray "Thoroughbred" CPU-Vifte -> Glacial Cooling Fan Socket-A 26dB For All AMD (up to XP2700/MP2100) Kabinett -> http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=A...1000AB&toc=3070 Er vel ikke mer jeg trenger å nevne nå..? Cd-rom/brenner og floppy er vel ikke så viktig... JohndoeMAKT: Den er helt ny, bygde den i går... Så den har ikke vært i bruk... Takker for alle svar! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 nå funker det! =) Det var ram-brikken som må ha vært ødelagt... For det fungerte med en ny brikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå