Gå til innhold

ny PC til skolestart....

goggen92

Anbefalte innlegg

jeg lurte på om denne laptoppener en god pc?? jeg skal bruke den til en del spilling som cs 1.6 for det meste, BF2 med mer.

har noen en formening om byggekvalitet, sjermkvalitet og hvor godt tastaturet er?

jeg kan ikke gå mye høyere i pris, mn kan strekke meg litt hvis det er noen gode anbefalinger.

setter stor pris på svar trenger litt nødhjelp...

mvh Goggen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har ikke dedikert skjermkortminne hvis jeg har sett riktig. Dvs. at den ikke er noe særlig å spille med i det hele tatt. Bf2 kan nok gå, men det blir nok ingen trivelig opplevelse. Prosessoren er også svak. Dvs denne pc'en fungerer greit til oppgaveskriving, internett bruk og ok til filmtitting, men noe særlig mer enn det? - Nei. Alt vil nok også gå rimelig sakte. Skal du spille spill er du nesten helt nødt til å ha dedikert skjermkortminne, som et minimum. Men du bør også ha et relativt greit skjermkort. Hvis du sjekker multicom compal jhl 90+ så har denne, selv med laveste config, geforce 9600 gt 512mb. Dette fungerer helt utmerket. De råeste spillene på high blir nok i overkant, men et godt kort er det. Selv med laveste config får du en raskere pc der enn med den du har sett på, men den blir jo litt dyrere da.

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Men det er nok antagelig noe av det bedre du får til den prisen, på papiret i hvert fall. Tror FS har fått litt pes for skrakkal byggekvalitet, men har aldri eid en selv, så vet ikke hvor lenge de holder.

Ser lenovo 3000 også kommer i den prisklassen. Den har litt mindre hardiskplass ser jeg, men skulle jeg valgt mellom de to så hadde jeg antagelig valgt lenovoen. Men ingen laptoper med delt skjermkortminne er gode, eller brukbare til annen spilling enn kabal egentlig. Skal du ha noe som fungerer greit til spill, så blir det dyrere.

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Til skolearbeid så vil jeg også anbefale litt høyere oppløsning på skjermen da 1200x800 blir litt for stort, og det blir slitsomt å arbeide med lite plass på skrivebordet. Men dette er jo igjen et spørsmål om pris og smak! Dell, zepto og multicom fører konfigurerbare pc'er. Multicom er billigst.

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Jeg ville anbefale deg Acer aspire 5920G

Den passer fint til dine krav og klarer litt tyngre spill også.

Prisen er på 5999, så det er litt mere en Siemens PCen din.

jeg har hørt at acer Pc'ene har vert litt tvilsomme, men jeg har ingen formening om dette er sant.....

etter det jeg har hørt fra dere så kommer jeg nok ikke til å kjøpe FS PC'en, men er det noen som har andre anbefalinger? eller er den acer PC'en som jangi 91 anbefalte god nok?

takk for svar alle sammen setter stor pris på det.

Lenke til kommentar

Den pc'en som knott viser til er nok en god del bedre. Ser at det er med Amd prosessor, men til den prisen er det nok en god pc ja. Om den er verdt 10K? Neppe...

Edit: Den har raskere Ram hvis vi skal stole på infoen. 800mhz mot 667 eller hva det var. På papiret så skal nok det gi en liten ytelsesboost, kan nok merkes for bruker også tenker jeg. Skjermkortet er i hvert fall en del bedre selv om det langt i fra er veldig bra.

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Den pc'en som knott viser til er nok en god del bedre. Ser at det er med Amd prosessor, men til den prisen er det nok en god pc ja. Om den er verdt 10K? Neppe...

Edit: Den har raskere Ram hvis vi skal stole på infoen. 800mhz mot 667 eller hva det var. På papiret så skal nok det gi en liten ytelsesboost, kan nok merkes for bruker også tenker jeg. Skjermkortet er i hvert fall en del bedre selv om det langt i fra er veldig bra.

den virker som om den er det jeg ønsker bortsett fra at den gjerne skulle hatt blåtann.

bowardsen sa:

Til skolearbeid så vil jeg også anbefale litt høyere oppløsning på skjermen da 1200x800 blir litt for stort, og det blir slitsomt å arbeide med lite plass på skrivebordet.

denne pcen har Maks. skjermoppløsning 1280 x 800 på en sjerm som er 15,4".

han nevnte også at han Tror FS har fått litt pes for skrakkal byggekvalitet.

noen formeninger?

Lenke til kommentar

Det jeg sier er at det er et spørsmål om pris og smak. De fleste elkjøp pc'er på 15" har ikke høyere oppløsning enn dette. Jeg nevner dell, zepto og multicom. Dette er konfigurerbare pc'er. Der kan du med andre ord spesifisere din egen pc etter dine behov (i forhold til de valgmulighetene de gir deg, og pris).

Lenke til kommentar

Da må du altså velge en annen laptop enn den du har valgt, men jeg tror du må opp såpass i pris at det ikke er aktuelt for deg hvis 5K var maks...?

Uansett er det sikkert en pc som gir deg mest mulig for under 5K. Men går du opp til 7K Så får du en pc som skal være en god del bedre.

Jeg ville aldri egentlig ha anbefalt en laptop til under 7K til noen, men ja, det blir fort dyrt hvis du skal ha noe skikkelig grove saker på laptopmarkedet. Men hvis du skal bruke den til en del spill så er du avhengig av et bedre skjermkort rett og slett.

Lenke til kommentar

Hva med en Asus Eee? Den egner seg kanskje ikke som spillmaskin, men det er tross alt en pc du skal bruke på skolearbeid. Den er lett, liten, billig og har god ytelse i forhold til pris, vekt og størrelse :)

Hvis jeg ikke ble påtvinget en diger 17" fra skolen hadde jeg gått for Asus Eee med en gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...