Gå til innhold

Nytt skjermkort - Svart skjerm

GeirV

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg kjøpte et nytt skjermkort til pcen min nylig, men da jeg satt det inn og skrudde på pcen fikk jeg ikke skjermbilde. De jeg har snakket med sier det muligens er defekt, men jeg hadde lignende problemer da jeg kjøpte det forrige skjermkortet mitt, og da funket det til slutt. Jeg husker derimot ikke hva som skulle til for å få det til å funke den gang. Er det noen som har noen gode triks? Er det noe jeg kan teste ut, eller må jeg prøve det i en annen pc før det er noen vits? Hadde jeg hatt en annen pc å teste det i, hadde jeg nok gjort det først, men håper på en lettere løsning :)

Er det noen grunn til at XFX GeForce 8800GS ikke skal passe inn i PT890 NEO-V, VIA PT890, Socket-775, ATX, SATA, LAN, DDR2, PCI-Ex16?

Endret av GeirV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en annen tråd var det nevnt at VIA har problemer med enkelte skjermkort og spesielt PCI-E 2.0 skjermkort grunnet begrensninger i brikkesettet.

GeForce 8 serien er en av disse som er kraftig berørt men som kan fikses med en BIOS update, prøv og oppdater BIOS om det ikke funker så må du prøve i en annen PC.

Om det funker der så er det bare å bite i det sure eplet og bytte hovedkort, sats da på noe basert på Intel X38 / X48 brikkesettet eller Intel sitt P45 brikkesett.

Lenke til kommentar

Siden jeg har et lignende problem så slenger jeg meg på her.

Jeg kjøpte en ny PC for litt over en måned siden, og den har fungert utmerket frem til igår. Det som skjedde var jeg satt i ett spill og plutselig økte turtallet på grafikkortet mitt og så ble skjermen svart. Musikk osv. gikk fortsatt i bakgrunnen. Jeg prøvde og alt-tab'e men uten at det gikk, så jeg restartet maskinen. Fortsatt ikke noe skjermbilde.

Det snodige er at viften på skjermkortet bare øker når DVI-kabelen er i, men når jeg drar den ut stopper viften og gå. Prøver jeg med VGA-kabel skjer det ingenting.

Skjermkortet jeg har er:

XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...