Gå til innhold

Har codec men funker ikke!?

Anbefalte innlegg

Ok driver å bare sjekker litt filmer jeg har og ser om jeg kan legge de inn i vegas og more meg litt. Lestet ned ffdshow og da kom videoen opp. Men neida lyden kom ikke opp. Sjekka i Gspot og står at jeg har lyd codecen. Merklig syntes jeg skjønner ikke helt hvordan jeg får opp configurationen til ffdshow heller. Sikkert noe noobe feil jeg har gjort:p

Stod jeg hadde codecen før jeg instalerte ffdshow også. Men da funka lyden heller ikke. Noe jeg må gjøre i vegas??

Har vista 32 bit

Hjelp meg please :)

bilde av gspot i vedlegg

post-134647-1218992466_thumb.jpg

Endret av greveen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmen får jeg spilt av med både lyd og bilde. Men når jeg legger den inn i vegas da får jeg bare video. Har ikke prøvd noe annet en vegas. Kan prøve WMM når jeg kommer hjem. Eneste annet redigerings program som jeg har.. :/

Lenke til kommentar

Very strange, siden filen er i tillegg MP3, og dette burde jo Vegas støtte. Du har FFDShow ja, good, men hadde du installert noe annet før det?

Aner ikke hvordan vi kan fikse dette, men en liten omvei fungerer jo. Du kan demuxe videofilen, slik at du får ut MP3-filen, og så konvertere den til WAV PCM, for den fungerer garantert.

Regner med videofilen din er i en AVI-kontainer, derfor last ned AviDemux og åpne filmen med det. På sound, velger du heller WAV PCM istedenfor "copy". Gå så til sound (eller audio) fanen der oppe, og velg save. SKriv inn lyd.wav.

Importer den nye lyden i Vegas :)

Lenke til kommentar

Veit at jeg kan ta mp3 filen ut av videoen. Men ganske stress når jeg har endel klipp som skal bli redigert.

btw jef instalerte K-LITE code pack før jeg instalerte ffdshow.

tror det var noe sånt som: ffdshow>k-lite>ffdshow.

Hjalp det? Er litt noob innen codecs. Setter pris hvis noen hadde giddet å hjelpe meg siden det er ganske viktig :)

Lenke til kommentar

Jeg er også ganske "noob" hva codecs angår, men erfaring tilsier i hvertfall at man definitvt bør avinstallere de man har før man installerer noen nye. F.eks. når det kommer en ny versjon med K-LITE så bør (må?) du avinst. den forrige K-LITE versjonen du har først.

Jeg TROR heller ikke du skal ha codecs fra altfor mange forskjellige "produsenter" på samme PC før det blir "lite struligt".

Her er jeg skating on thin ice, men jeg mener at jeg er inne på noe i hvertfall.....

Lenke til kommentar

K-LITE er uninstalled. Og har bare FFDSHOW installed. kanskje noe divx codecs å? skal jeg uninstalle de? Og hvor kan jeg se om jeg har forskjellige codecs? Kontrollpanel>avinstaler et program?

og det som er merklig er at også når ffdshow er unninstalled så står det av video mangler men lyd har jeg. Så funker ingen av delene heller.. (Hvis jeg husker rett var det sånn)

Funker fortsatt ikke :/

Endret av greveen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...