Gå til innhold

Hvordan få bedre stemme?

DaddyYankee

Anbefalte innlegg

Sånn rent kanskje fra det å røyke, som ikke er videre smart uansett, er jeg sikker på at kosthold og inntak av væske har lite å si for en vokalist på amatørnivå. Selvsagt er det ikke smart å helle innpå en halvflaske sprit kvelden før man skal opptre, men det er ikke det som er poenget her. Det er også helt greit å leve sunt og spise riktig, men det er ikke slik at man da får en bra sangstemme.

Denslags kan man begynne å tenke på når man synger ekstremt mye, og har hentet ut effekten av sangtimer, tekniske øvelser, og time etter time med målbevisst trening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Banankaka: I metall er det folk som gjør slik... og ender på operasjonsbordet... Mens det kanskje høres bra ut med en gang, vil det ikke være noe særlig å høre om noen år...

Castor: Ja, kanskje jeg overdrev litt der... :p Men har du prøvd å synge rent rett etter å ha slukt en diger kebab? det blir liksom ikke det samme...:p Nytt tips: ikke spis rett før du skal synge... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Hold deg LANGT unna røyk, alkohol, og dope. :p Du skal helst spise så sunt som overhode mulig.

Drikk vann, spesielt hvis du skal opptre, eller spille inn, da cola e.l. kan legge et tynt belegg på halsen...

JEG mener hvertfall jeg synger litt bedre når jeg har holdt meg unna cola o.l.

Helt enig, det er 3-6 måneder jeg ikke har drikket cola, pga av stemmen..

Det er det helt motsatte når det gjelder metall :p da skal man røyke og drikke cola for å få skikkelig growl ^^

Nååja. Du får kanskje grovere stemme av røyking, men det hjelper lite når det går utover pusteevnen din.

Lenke til kommentar
Banankaka: I metall er det folk som gjør slik... og ender på operasjonsbordet... Mens det kanskje høres bra ut med en gang, vil det ikke være noe særlig å høre om noen år...

Castor: Ja, kanskje jeg overdrev litt der... :p Men har du prøvd å synge rent rett etter å ha slukt en diger kebab? det blir liksom ikke det samme...:p Nytt tips: ikke spis rett før du skal synge... :p

haha, spiste kebab noen dager siden, og klarte ikke å få stemmen men opp nesten! lol

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Hold deg LANGT unna røyk, alkohol, og dope. :p Du skal helst spise så sunt som overhode mulig.

Drikk vann, spesielt hvis du skal opptre, eller spille inn, da cola e.l. kan legge et tynt belegg på halsen...

JEG mener hvertfall jeg synger litt bedre når jeg har holdt meg unna cola o.l.

Helt enig, det er 3-6 måneder jeg ikke har drikket cola, pga av stemmen..

Det er det helt motsatte når det gjelder metall :p da skal man røyke og drikke cola for å få skikkelig growl ^^

Whiskey funker ganske bra på growl. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...