Gå til innhold

Erfaringer med Teisco gitarer

Rebel-Rider

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt rundt om kring på amerikanske gitarsjapper på nettet og der ligger mye rart ute til salgs, snublet over en produsent som het Teisco (Tokyo Electric Instrument and Sound Company) etter litt googling så fant jeg ut at de produserte bla. gitarer fra 1948-1969 under forskjellige navn som Silvertone, Kent, Kingston, Kimberly ect. Noen som har erfaring med Teisco gitarer?

Saken er at jeg en Kimberly 4 69mod med Greenburst finish på handa som vistnok skal være veldig skjelden. den har hatt 2 eiere

siden den ble kjøpt og har vært meget lite brukt.

Kimberly.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med dem, men kan si deg at en Teisco ikke er verdt noe særlig uansett.

At den er sjelden til Teisco å være betyr nok ikke allverden.

Dette var gitarer som ble solgt i "vanlige butikker" i USA (og muligens andre land), og var vel det billigste man fikk tak i.

Hvis det er en bra gitar ville jeg beholdt den. Hvis ikke så ville jeg ventet til jeg fant rette kjøperen, tror ikke du får noen store summer for den uansett.

Hvis det var dette du hadde i tankene da. Hvis du bare vil ha mer informasjon om gitaren kan jeg ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Å ha noe på hånda, betyr ikke å eie noe men å ha muligheten til å få tak i den/det.

Mao jeg har tilbudt han som har den på bildet viss sum for den og får jeg tilslag så kjøper jeg den.

Jeg har allerede en gitar for det jeg normalt spiller (metall/rock) og var ute etter en "vintage" som ikke

alle andre har for å spille mer klassiske ting på. Mark knofler brukte brukte både en Teisco Spectrum 5 og

en Silvertone i innspillingen av Shangri-la albumet, og knofler er ikke akkurat kjent for å spille på flisete treplanker.

Kunne sikkert kjøpt meg en MIM Telecaster, men noen ganger må en prøve noe nytt. :)

Lenke til kommentar

Må ikke bruke den slags uttrykk hvis du vil ha hjelp av svartinger. =/

edit: Er jo mange kule japanske kopier av Fender/Gibson osv. hvis du vil ha et mer "vintage" alternativ til MIM, Epiphone osv.

Kjøpte meg nettopp en over 25 år gammel Tokai Springy Sound (som ser

Kan godt hende Teisco er gode gitarer, men jeg tenker i hvert fall slik at det kanskje er en grunn til at de ikke slo gjennom tross god pris.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Teisco hadde mange rare gitarer og noen av dem ser regelrett ut som monstre med 4 pickuper og så mange som 8 knapper, Teisco SS-4L er en av disse, tørr jeg si uff?. :p Ja har veldig lyst på gitaren, men om jeg får kjøpe den er opp til eieren, skulle få svar i morgen. Det blir i så fall morsomt å få en ekte 60 talls gitar med rette sounden (litt mindre "spinal tap") ;)

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...