kimweisner Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Noen som vet hvor jeg finner ut om det er skuddpremie på rev? Har søkt rundt omkring, men finner ikke ut noe! Bor i Nordland. Har nettopp skutt en rev, med knekt fot! Og lurte på om jeg skulle grave den ned i skogen, eller kassere inn skuddpremien(hvis det er en:-) Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 bruk reven som åte du. det funker bra. tror ikke du får så mye for den reven din. mener å huske at det med skuddpremie opphørte for noen år tilbake. skinnet kan du et par hundringer for hvis det er pent. mulig jeg tar feil, men tror ikke det Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Trur det opptil kvar kommune kor mykje dei betaler ut, vist det er skuddpremie på rev i din kommune så får du sikkert eit par hundre kroner. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 bruk reven som åte du. det funker bra. tror ikke du får så mye for den reven din. mener å huske at det med skuddpremie opphørte for noen år tilbake. skinnet kan du et par hundringer for hvis det er pent. mulig jeg tar feil, men tror ikke det Har sjekket litt mere siden uttalelsen min sist. det er noen kommuner som fortsatt har skuddpremie på rev. bla, Sirdal og Lund, disse har satt skuddpremien til kr 500.-. Da er det sikkert mulig at dere har skuddpremie der hvor du bor også. ring landbruks kontoret/viltnemda i området ditt, de kan sikkert gi deg svar. Lenke til kommentar
Beneli Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Det er skuddpremie på rev. Ta med skinnet til lensmannen så får du utbetalt premie der og da. 200-300kr er vel realistisk. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det er skuddpremie på rev. Ta med skinnet til lensmannen så får du utbetalt premie der og da. 200-300kr er vel realistisk. Er det ikkje bakfoten man skal ta med? Lenke til kommentar
Beneli Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det er mulig det er forskjellig fra sted til sted. Her hvor jeg bor tar man med skinnet og viser det til lensmannen slik at han har bevis. Du får selvsagt beholde skinnet. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Det er skuddpremie på rev. Ta med skinnet til lensmannen så får du utbetalt premie der og da. 200-300kr er vel realistisk. Det er ikke skuddpremie på rev i hele landet. en del kommuner har det ikke. noen av de kommuner som faktisk har skuddpremie, er premien satt til 100kr. og noen andre kommuner igjen har 3-500 kr. så variasjonen er stor. Endret 1. september 2008 av audifreek Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det er skuddpremie på rev. Ta med skinnet til lensmannen så får du utbetalt premie der og da. 200-300kr er vel realistisk. Det er ikke skuddpremie på rev i hele landet. en del kommuner har det ikke. noen av de kommuner som faktisk har skuddpremie, er premien satt til 100kr. og noen andre kommuner igjen har 3-500 kr. så variasjonen er stor. Om det er skuddpremie på skadedyr kommer vel ann på kor stort problemet er med dei. Lenke til kommentar
samemannen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Var på jakt ved grensen av børgefjell i forrige uke, altså i namsskogan kommune, dær var det 300kr per rev. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Noen oversiktssider over skuddpremie her i landet? Eller må jeg ringe til en vilt-konsulent i kommunen? Jeg vil nemlig skyte en rev, men ikke bare for å hive den i bosset etterpå. Lenke til kommentar
samemannen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ring Oppsynsmannen/Fjelloppsynet eller grunneier der du jakter så får du nok svar på det. Som regel står det på jaktkortet ditt og. Lenke til kommentar
Tronnan Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Har skutt en rev i år, fikk 100 kr for halen hos lensmannen. Bor sør i Troms fylke, men skuddpremie varierer fra kommune til kommune, som det har blitt sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå