Terje Takras Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hei! Nå er det på tide å bytte ut den pc'n jeg har. Skal ha 15,4" skjerm, og har kikket på Macbook Pro og "toppmodellen" av Dell XPS M1530. Det er fortsatt et stort prishopp mellom disse, men er macbook pro verdt den prisen? Har aldri brukt mac før, og er litt spent på hvordan OSX er iforhold til windows. HVis jeg ender opp med en mac, så blir det uansett og legge inn windows itillegg. Evt andre modeller som kan være aktuelle? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg vil si det kommer helt ann på bruksområdet ditt. Selv vil jeg anbefale MacBook Pro, da det er et produkt jeg bruker selv. Jeg spiller svært lite, og har da ikke behovet for Windows. Dog er det krav til det på skolen, og løser det med å logge meg på et eksternt skrivebord, eventuelt kjøre det paralellt med Mac OS. Du vil få en ny brukeropplevelse generelt sett, du vil like at det meste er mer logisk lagt opp, og at operativsystemet ikke er så ressurskrevende som på Dell'en. Ellers kan jeg legge til batterilevetid (ca 5t), utrolig byggekvalitet, pent design, og veldig lett. Dette pga utstrakt bruk av aluminium. Skjermen er fantastisk, vanvittig skarp. Og levetiden på maskinen vil jeg tro er lengre på sikt. Lenke til kommentar
RadivS Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Mac = Real plug and play ! De er vannvittig stabile, og virker alltid, aldri blå skjerm eller noe annet tull. De er så enkle og logisk oppbygd at jeg mener at 95 % av brukere av datamaskiner ville fått det bedre med Mac ! Prøv mac du vil ikke angre ! Lenke til kommentar
jonathanHart Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Ooo.. Jeg må bare henge meg på trådstarteren her. Sitter med nøyaktig samme dilemma. bra design eller bra design. 10K eller 15K. windows eller OSX. dell eller apple. smooth spilling eller smooth kontor. tøff choice lissom. Lenke til kommentar
Terje Takras Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 HVordan er ytelsene i Windows på macbook pro sammenlignet med en "ren" pc med samme spesifikasjoner og windows? Er det likt? Lenke til kommentar
Two-headed boy Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Sliter også med samme dilemma som trådstarter. Begge maskinene er utrolig flotte, og dekker mitt behov godt. Har mest lyst på Mac grunnet design, Mac OS, overlegen skjerm og at jeg tror den er av bedre kvalitet og da vil holde lengre. Dessverre er prisen deretter, og det er nettopp på grunn av pris jeg vurderer Dell, som på ingen måte står mye tilbake for Macen. På en annen side har jeg jobbet som en helt i sommer, og føler jeg kan unne meg noe ekstra. Et vanskelig valg med andre ord. Det jeg har tenkt er å vente til den nye Macbook Proen kommer (den er ventet i slutten av september har jeg lest) og heller vurdere det da. Som dere kan se her er det også det som er anbefalt av Macrumors. Lenke til kommentar
Terje Takras Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 HVordan er ytelsene i Windows på macbook pro sammenlignet med en "ren" pc med samme spesifikasjoner og windows? Er det likt? Bump Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 tror det skal være lik ytelse Lenke til kommentar
jonathanHart Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Takk for fornuftig innspill, Sopass. Når neste generasjon MacBook Pro dukker opp kan det fort hende at jeg gjør 'the big switch'. http://www.macrumors.com/2008/08/12/ipod-t...-for-september/ Lenke til kommentar
Stein1 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Sjekk denne: http://skattertech.com/2008/03/dell-xps-m1...le-macbook-pro/ Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 HVordan er ytelsene i Windows på macbook pro sammenlignet med en "ren" pc med samme spesifikasjoner og windows? Er det likt? PC World publiserte en artikkel om de mest interessante laptopene og følgende sitat er ganske interessant: "The fastest Windows Vista notebook we’ve tested this year is a Mac. Try that again: The fastest Windows Vista notebook we’ve tested this year–or for that matter, ever–is a Mac." Lenke til kommentar
Stein1 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Har selv en xps 1530 med T8300 2,4 GHZ, 250 GB, 4GB minne, og den er veldig bra. Ingenting å utsette på ytelse. Veldig behagelig å jobbe på med godt tastatur og fin skjerm. Hadde en iMac før som var veldig digg, men ville tilbake til bærbar. Men har funnet ut at den beste løsningen er å ha både pc og mac, så jeg skal om investere i en ny Macbook Pro når de kommer med nye modeller:-) Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Kan legge til en person på lista med det samme dilemmaet Har vanlig stasjonær PC hjemme og tenkte selvsagt at det ville vært best å hatt 2 PC'er,men fristelsen for Mac blir større. Har akkurat begynt på Industriell Design i Sarpsborg så tenker jo selvsagt mac + design = best. Men prisen er jo temmelig drøy for en student. Har sett meg ut Dell XPS til ca 11000, vs macbook pro til 16000,- men hva er best? Hvis de kommer med nye modeller så burde jeg kanskje vente til de kommer ut, selv om jeg vil ha en PC/Mac nå. Edit: Hvordan er det å bestille Mac fra USA? Er jo tross alt en del billigere enn i Norge. Endret 22. august 2008 av flogieboogie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå