Gå til innhold

Er harddisken i ferd med å stryke med?

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt et problem i lengre tid med at PC'en kræsjer.

Skjermen blir svart og den siste lyden som kom ut av headsettet looper. Slik står den til jeg fysisk trykker på restart knappen.

Da starter maskinen igjen og windows kjører en slags disk sjekk før den starter XP.

Derfor virker som det kan ha noe med harddisken å gjøre, i tillegg er det alltid load på disken når dette skjer.

for et halvt år siden var problemet værre, da var det tider hvor jeg ikke fikk startet maskinen en gang, tror det stod et eller annet om Boot error.

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har hatt et problem i lengre tid med at PC'en kræsjer.

Skjermen blir svart og den siste lyden som kom ut av headsettet looper. Slik står den til jeg fysisk trykker på restart knappen.

Da starter maskinen igjen og windows kjører en slags disk sjekk før den starter XP.

Derfor virker som det kan ha noe med harddisken å gjøre, i tillegg er det alltid load på disken når dette skjer.

for et halvt år siden var problemet værre, da var det tider hvor jeg ikke fikk startet maskinen en gang, tror det stod et eller annet om Boot error.

Noen som vet hva som kan være galt?

Hei,

Det kan være en mulighet for at disken din er i ferd med å ta kvelden. Du sier noe om at problemet var verre for 6 mnd siden... Hvis den har hanglet i 6 mnd er også sjansen stor for at feilen rett og slett er programvarerelatert.

Mitt tips er å ta ut backup av viktige ting ( bilder / dokumenter ) du ikke vil miste og så reinstallere hele programvaren på maskinen. Når dette er gjort er det en del verktøy du kan bruke for å teste disken. Mest sannsynlig får du en maskin som er god som ny, eller så har du hvertfall utelukket programvarefeil og avdekket at disken faktisk er defekt, eller i ferd med å bli det :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...