barracudabarry Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Har holdt på nå i 2 dager å justert... Kjøpte en europapakke emme esse 85cm med 4lnb. Fulgte ikke med noen bruksanvisning for å justere inn parabolen,men det er så.. Bor ca. 9 mil sør for tromsø og skal vel kunne greie å få inn sirius,thor,astra og hotbird? Har tidligere brukt canaldigital sin "egg"parabol mot thor og det har fungert utmerket. Men nå får jeg altså kun inn sirius med bra signal (80-85%) Har CD sin standard tuner cdc7000-st. Har konfigurert tuneren på følgende måte: Disecq 1-thor diseqc 2-sirius disecq-3 astra1 disecq4-hotbird Rekkefølgen på lnb`ene har jeg prøvd meg fram med. Og om man står foran parabolen og ser inn mot skåla(mot veggen) er rekkefølgen på lnb fra venstre til høyre som nevnt ovenfor. Har prøvd å endre rekkefølgen på selve lnb uten at det har hjulpet. Nå står lnb som tar inn sirius i senter(på selve armen ut fra skåla). Er det noen kløppere her som har peiling har jeg tatt imot hjelp med stooor takk! En ting til: Finnes det noen tunere som man kan ta inn flere kanaler på enn med cd tuneren? Synes det er en lang liste på sirius satelitten, men bare et fåtall av disse jeg får inn. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Har konfigurert tuneren på følgende måte: Disecq 1-thor diseqc 2-sirius disecq-3 astra1 disecq4-hotbird Rekkefølgen på lnb`ene har jeg prøvd meg fram med. Og om man står foran parabolen og ser inn mot skåla(mot veggen) er rekkefølgen på lnb fra venstre til høyre som nevnt ovenfor. Har prøvd å endre rekkefølgen på selve lnb uten at det har hjulpet. Du har montert LNB'ene i feil rekkefølge. Når du står foran antenna og ser inn mot reflektor/LNB'er så skal rekkefølgen fra venstre mot høyre være Astra1-Hotbird-Sirius-Thor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå