Submoose Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Hvordan får jeg Opera som forvalgt epostleser? Den er ikke listet under "epostleser" i forvalgte programmer. Hva er kommandoen for å starte Opera som epostleser da? Bruker Fedora 9 med Gnome. Endret 18. august 2008 av Submoose Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 hva med opera -mail? se opera --help for en liste over mulige kommandoer Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 bildet er ganske selvforklaredne.. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Litt tidlig enda eller kjeLL// ? Posten ligger i GNU/Linux forumet Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) anders iver: Har sett der, men fant bare: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Usage: opera [options] A url is by default opened in a new tab -newwindow open url in new window -newtab open url in new tab (default behavior) -activetab open url in current tab -backgroundtab open url in background tab -fullscreen start in full screen state -iconic start in iconified state -geometry <geometry> set geometry of toplevel window -remote <command> send command to another Opera window -noraise do not raise window when receiving a remote command -window <window id> id of remote Opera window -windowname <window name> symbolic name of remote Opera window -nosession do not use saved sessions or homepage -nomail start Opera without internal e-mail client -nolirc turn off support for infrared control support -language <file> use translation from file -display <display name> set the X display -fn <font> set the normal font -bg <color> set the background color -fg <color> set the foreground color -visual TrueColor use TrueColor visual on an 8-bit display -cmap use private color map on an 8-bit display -smallicon use a smaller icon image -postfix <name> append name to WM_CLASS and WM_WINDOW_ROLE -version show version data -full-version show version data and build details -debugfontfilter font filter handling -pd <path> location of alternative Opera preferences folder -sd <path> location of alternative Opera shared resource folder -bd <path> location of version-specific binaries folder -nowin do not use saved sessions or homepage -private private browsing mode. All history and data is deleted on exit -help displays command line help -? displays command line help -kioskhelp displays kiosk mode command line help -mail starts displaying unread mails -notrayicon do not show an Opera icon in system tray -debughelp displays available debug options -lirchelp extra options for LIRC (infra red control) -urllist <filepath> load each line in the given page in an automated run -urllistloadtimeout <seconds> timeout for each page specified with 'urllist' argument Remote commands: openURL() open "Go to" dialog box prompting for input openURL(url) open url in active window openURL(url,<destination>) open url in destination <W|T|B> openFile(<destination>) open file selector in destination <W|T> openM2(<destination>) open M2 list view in destination <W> openComposer(<destination>) open M2 composer in destination <W> addBookmark(url) add url to bookmark list raise() raises the opera window lower() lowers the opera window <destination> Replace W: new-window, T: new-tab, B: background-tab A standalone url argument or '-newwindow', '-newtab', '-backgroundtab' or '-nowin' will disable '-remote' commands Notes: * <geometry> format is: WIDTHxHEIGHT+XOFF+YOFF * '-window' and '-windowname' work for '-remote' and '-newwindow' commands * '-window' accepts a hexadecimal or a decimal argument * '-fullscreen' works when a new browser is launched * '-nowin' disables any url argument * '-windowname' will override '-newwindow' if a named window is located * '-noraise' works for remote commands that do not open a dialog box Som du ser, så ser er det ingenting der. EDIT: Greit, jeg burde kanskje skaffe meg litt sterkere linser ser jeg ... Der var den ... EDIT2: Det virker ikke. Å starte opera -mail i terminalen går heller ikke. Den bare åpner en ny fane :/ Endret 17. august 2008 av Submoose Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Det samme skjer hos meg, men bare hvis opera allerede kjører. Dersom jeg ikke har opera oppe fungerer det fint. Har ingen anelse om hvorfor det er sånn desverre.. edit: Med denne kommandoen får jeg opp compozer når opera kjører: opera -remote "openComposer(new-window)" edit, men når opera ikke kjører fra før åpner den bare normalt. Endret 17. august 2008 av anders iver Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Litt tidlig enda eller kjeLL// ? Posten ligger i GNU/Linux forumet ser man det ja.. MY BAD Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Ok, ander iver, takk for hjelpen Ok, ander iver, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå